سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/12/29
9:37 عصر

سال نو مبارک

بدست سس در دسته

-این سال هم با همه خوبیا و بدیاش تموم شد فکر کنم این آخرین پستم تو این سال باشه 

-نمیدونم چرا هر سال این موقع ها غم میگیرتم

-به یاد اونایی که نتونستن برا بچه هاشون لباس نو بخرن و بدتر از بچه هاشون ناراحتن هم باشیم

-سال پر برکت و شادی رو برا تک تکتون آرزومندم

-مارم دعا کنین


87/12/24
9:55 عصر

هتل کندوان تبریز

بدست سس در دسته

 هتل لاله کندوان 4 ستاره و با امکانات 5 ستاره بوده و در دل سخره ها ، مثل خود روستای شگفت انگیز کندوان به وجود آمده.  روستای کندوان از روستاهای شگفت انگیز جهان به شمار می آید شبیه این روستا در ترکیه و آمریکا هم وجود دارد که البته آن روستا ها خالی از سکنه می باشند در حالی که در روستای کندوان همچنان مردمانی زندگی می کنند. 

چند سال پیش در این روستا هتلی ساخته شد که قبل از تجهیز تمام اتاق هایش توسط بنگاه های گردشگری خارجی رزرف شده بود.              

                                          ka5.jpg    

                                          ka11.jpg

                                          ka9.jpg

                                          ka6.jpg  

برای مشاهده ادامه تصاویر اینجا کلیک کنید...

87/12/16
5:55 عصر

سه خبر مهم

بدست سس در دسته

هم زمان با هفته وحدت رو نمایی از نخستین خودروی برقی در تبریز:

فرشید جمشیدی  در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز افزود: سواری هیبریدی «Ck» با توجه به موقعیت ممتاز استان آذربایجان ‌شرقی همچنین با توجه به تکمیل ظرفیت استان تهران در حوزه تولید خودرو با حضور مدیران ارشد استانی در تبریز رونمایی شده و مراحل راه‌اندازی کارخانه گروه خودرو پردیس ایرانیان در تبریز فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: برای خودروهای نوبل (
CK) مدت گارانتی متغیر در نظر گرفته شده است به طوری که از دو سال با 70هزارکیلومتر، سه سال با 100 هزار کیلومتر، پنج سال با 150 هزار کیلومتر گارانتی در نظر گرفته شده که به انتخاب مشتری بستگی دارد.
وی در خصوص قیمت تمام شده این نوع خودرو نیز اظهار داشت: این نوع سواری با قیمت 147میلیون ریال عرضه می‌شود.
جمشیدی با بیان اینکه خودروی «
CK» محصول شرکت جیلی است، اضافه کرد: این محصول دارای شرایطی چون موتور 1500 سی‌سی، ظرفیت پنج نفره در ابعاد و انداره پژو 405 و دارای یورو چهار است.

منبع: خبر گذاری فارس

 

کشور روسیه در تبریز کارخانه تولید هواپیمای توپولوف ایجاد می کند:

وزیر صنعت  تاتارستان چندروزیست به آذربایجان شرقی سفرکرده و میهمان تبریزیهاست وی در ملاقات خود با استاندار آذربایجان شرقی آمادگی خود را برای ایجاد کارخانه ساخت هواپیمای توپولوف اعلام کرد وی در سخنان خود با اشاره به اینکه یک چهارم صنعت روسیه متعلق به تاتارستان می باشد اعلام کرد حاضریم در بخش صنعت و توریسم به تعامل با تبریز بپردازیم ودر مقابل خواستار ایجاد کارخانه تراکتورسازی در تاتارستان و همچنین صادرات خشکبار به این جمهوری شدند استاندار آذربایجان شرقی هم علاقه خود را نسبت به تبادل توریست و همکاری در بخش صنعت اعلام کرد.

 

50% بودجه باشگاه مس کرمان به ماشین سازی تبریز اختصاص پیدا کرد:

منادی نماینده مردم تبریز , اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این خبر افزود با توجه به اینکه 40% مس ایران متعلق به آذربایجان شرقی است با این وجود مردم آذربایجان هیچ بهره ای از درآمد این صنعت ندارند. وی در ادامه گفت با پیگیری نمایندگان تبریز و دستور مستقیم رئیس جمهور قرار شد 50% از بودجه اختصاص یافته به ورزش از طرف صنایع مس به مردم آذربایجان تعلق گیرد.

واقعا چا تا حالا این بودجه که بالغ بر 50 ملیون و حق مسلم مردم آذربایجان بود از آن ها دریغ شده؟ وصد البته کرمانی ها مقام سومی تیمشان در لیگ برتر را مدیون آذربایجانی ها هستن.


87/12/8
3:7 عصر

شهادت امام رضا (ع)

بدست سس در دسته

      شهادت امام رضا (ع) را بر تمامی مسلمانان به خصوص شیعان تسلیت عرض می کنم

   


87/12/6
11:59 صبح

وفات پیامبر گرامی اسلام

بدست سس در دسته

           وفات پیامبر گرامی اسلام را بر تمامی مسلمانان تسلیت عرض میکنم


87/12/3
12:28 صبح

روز زبان مادری مبارک

بدست سس در دسته دل نوشته ها

با سلام

امروز روز زبان مادریست ، زبان که وسیله ارطباتی میان انسان هاست و انواع مختلفی دارد طوری که خدا نیز در قرآن کریم از تعدد زبان ها به عنوان نشانه هایش یاد کرده. زبان ما آذربایجانی ها یعنی ترکی هم یکی از برجسته ترین زبان های دنیاست به طوری که به عنوان زبان سوم دنیا انتخاب شده زبانی غنی که توسط زبان شناسان بزرگ ستوده شده به عنوان مثال زبان شناس آمریکایی در این باره گفته: "اگر متکلمان زبان ترکی رو به چشم نمی دیدم فکر میکردم این زبان از فضا آمده چون این زبان بالاتر از توانایی های بشر هست" . زبان ترکی زبانی بسیار ساده می باشد به طوری که می توان به صورت خود آموز آن را آموخت و خیلی راحت با متکلمانش ارطبات برقرار کرد برای مثال امام خمینی (ره) این زبان را به صورت خود آموز و فقط با استفاده از کتاب آموزش زبان ترکی یاد گرفتند.

زبان ترکی زبان حالات هم هست به طوری که مثلا برای انواع درد می  توانید از کلمات متفاوت که هر کدام بیان کننده عمق درد است استفاده کرد.

مثلا برای درد عمقی کلمه آریماخ

درد سطحی کلمه اینجیماخ

درد عمقی که عاملش خارجی نباشه کلمه گینماخ و... استفاده می شود. برای دیگر موارد مثل وارد شدن از در و خیلی موارد دیگر نیز از این روش استفاده می شود.

این زبان زبان آهنگ هم هست به طوری که جدیدا پزشکان اروپایی شنیدن آهنگ های اصیل خوانده شده به ترکی و حتی خواندن کتاب به زبان ترکی را برای بیماران خود تجویز می کنند. برای مثال کمتر کسی هست که با شنیدن نوحه ترکی حتی اگر معنی آن را هم متوجه نشود از خود بی خود نشود. وکمتر کسی هست که از فلکلور آذربایجانی خوشش نیاید.

البته توانایی های ذکر شده فقط قطره ای از دریای غنای زبان ترکیست. امروزه در کشور عزیزمان ایران متاسفانه این زبان گاها مورد کم لطفی قرار می گیره که امیدواریم با عنایت خداوند و توجهات مسئولین به خصوص رهبر معظم انقلاب که خود ترک زبان هستند شاهد غنی تر شدن این زبان گوش نواز باشیم. زبانی که با استفاده از آن می توانیم با تعداد کثیر متکلمانش که از چین تا دریای بالکان گسترده هستند و تقریبا هر جایی که قدم گذاری ترک ها را خواهی دید ارطبات برقرار کرده و در جهت پیشرفت و اقتدار اسلام از آن استفاده کنیم.

البته امروز خبرهای خوشحال کننده ای مبنی بر ایجاد یک شبکه ملی به زبان ترکی و همچنین شبکه خبر به زبان ترکی به گوش میرسه که امیدواریم به نهو احسن عملی بشن. 


87/12/2
1:23 صبح

ایجاد منوریل در تبریز

بدست سس در دسته تبریز (عکس ،مطلب و...)

 

 خبرگزاری فارس: شهردار تبریز از آغاز مطالعات طرح ایجاد منوریل در تبریز خبر داد.       

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین عصر امروز در جمع مدیران شهرداری تبریز گفت: طرح ایجاد منوریل در کلانشهرها که از سوی دولت پیگیری می‌شود در سفر ریاست جمهوری به تبریز مطرح شد و در حال حاضر مراحل مطالعات نحوه و مکان اجرای این طرح ملی در حال اجراست.
شهردار تبریز افزود: پیشنهاد اولیه برای اجرای منوریل، در مسیر رینگ میانی شهر تبریز حدفاصل نصف راه تا آبرسان و از آبرسان تا میدان آذربایجان برای انجام مطالعات فنی و اجرایی ارائه شده و در آینده نزدیک با اتمام مراحل مطالعاتی اجرایی خواهد شد.