• وبلاگ : SAS
  • يادداشت : سال نو مبارك
  • نظرات : 1 خصوصي ، 5 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + هادي 

    يه دلنوشته براي آقاشهرام

    سلام من دوباره برگشتم براي چندمين بار عرض مي كنم نكند وبلاگ هاي چند مردم آزار كه هم ميهنان تركمان را مسخره مي كنند را موضع رسمي پارسي ها بدانيد. جالب است بدانيد كه بيشتر مردم ايران از قومگرايي بي اطلاع هستند و خود من چندي پيش از دوست اروميه اي هم اطلاعات كسب كردم و در شبكه چرخي زدم و به اين وبلاگ ها راه يافتم. خب در اول از ترك ها دفاع مي كردم اما چيزهايي ديدم كه حالم گرفته شد و بي خيالش شدم.

    اكنون هم مي گويم كه بيشتر مردم با ترك ها رابطه ي خوبي دارند و حتي كساني كه جك نژادي تعريف مي كنند هم عادت كرده اند تنفري ندارند. صميمي ترين دوستان هم ترك بودند و خوش حال شدم كه قومگرايي بر دوستي ما اثر نگذاشته بود و بعد از نوروز مجبور شدم براي اين كه هم را بيشتر ببينيم از دانشگاه تا خانه پياده بيايم.

    نكته ي ديگر اين كه نژادي به نام فارس وجود ندارد و اين واژه براي ما ناآشناست فارسي زبان ها به دنيا مي آيند و مي ميرند بدون اين كه توجه كنند از چه نژادي هستند فارس به معني پارسيان باستان كشور ايران و استان فارس است و اين كه به فارسي زبان ها فارس بگوييم از ابداعات 50 سال اخير است هم چنان كه در زمان صفوي به ما تاجيك و در جمهوري آذربايجان به فارسي زبان ها تات مي گويند و اين خود شاهد بر بي نژاد بودن ماست.

    نتايج نژادتحقيقات اروپايان هم قابل تامل است طبق اين پژوهش ها مردم جنوب و شرق ايران كروموزومي مشابه تاجيك ها دارند مردم شمال مركز و غرب ايران كروموزمي مشابه لبناني ها دارند مردم آذربايجان كروموزمي مشابه قفقازي ها دارند.و تركيه اي ها 91 در صد خون بالكاني(يوناني صربي...)دارند. يعني ما بيشتر از نژادخراساني(خوارزمي سغدي شبه مغولي پشتو..)و مديترانه ي خاوري(عرب يهودي يوناني سرياني آرامي نبطي اروپاييان صليبي..)هستيم و شما هم از نژاد قفقازي(گرجي چركسي آبخازي ..)هستيد چنان چه مي بينيد هر دوي ما به زبان مردمي حرف زنيم كه ساليان دراز از بين رفته اند و در اقيانوس اختلاط نژادي حل شده اند ولي از آن جايي كه اين مسئله هيچ ذره اي از احساس ما به فرهنگمان كم نمي كند به ترك ها هم حق مي دهيم كه به زبان خود فرهنگ خود و آداب و رسوم خود عشق بورزند. اين موضوع را براي اين گفتم كه گروهي مانند بچه پارس تصور كردند كه با آذري ناميدم ترك ها اينان ديگر به فرهنگشان علاقه ندارند كه احمقانه است.به اميد آذربايجاني آباد و مردمي سرافراز.

    فعلن خداحافظ

    پاسخ

    دوست عزيزم هيچگاه خود را ترك نژاد ندانسته و به اميد خدا نخواهم دانست چون اعتقادي به نژاد ندارم من فقط يك مسلمان تركزبان ايراني هستم و به هموطنانم عشق مي ورزم فرقي نميكند به چه زباني سخن بگويند و اگر علم دشمني با بچه به اصتلاح پارس ها را برداشته ام به خاطر اين است كه نمي خواهم كشورم تكه تكه شود.همانقدر يك انسان فارس زبان برايم مهم است كه يك انسان ترك زبان.
    آقا سلام و سال نوت مبارك . آرزوهاي تو آرزوهاي ما هم هست .
    آقا سلام و سال نوت مبارك . آرزوهاي تو آرزوهاي ما هم هست .
    سلام داداشي . سال نو تو هم مبارك باشه . سال خوبي برات آرزومندم . موفق باشي
    پاسخ

    ممنون دوست من
    به نام بهار
    اوست که بهار را آفريد
    بهار بهترين بهانه براي آغاز
    و آغاز بهترين بهانه براي زيستن
    بهار و نوروز ???? فرخنده باد
    سيدشريفي