سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/11/29
11:20 عصر

مجموعه آهنگ برای اس ام اس - Sms Ringtone

بدست سس در دسته برنامه های موبایل

مجموعه جمع آوری شده  شامل 17 آهنگ کوتاه به منظور استفاده برای زنگ SMS است. در این مجموعه تمامی آهنگ ها گلچین شده و با کیفیت بسیار مناسب تهیه شده اند.



 فرمت : MP3
 دانلود - با حجم 800 کیلوبایت
 پسورد : www.ir-tci.org  ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )


86/11/29
11:18 عصر

نرم افزار ScanR - اسکن و فکس جاوا

بدست سس در دسته برنامه های موبایل

تصور کنید بتوانید با دوربین گوشی خود یک سند را اسکن کرده و باز هم با گوشی موبایل خود آن را فکس کنید. توانایی های فوق در نرم فزار ScanR قرار دارد. از دیگر قابلیت های این نرم افزار جاوا می توان به ویرایش همزمان عکس در حافظه گوشی موبایل اشاره کرد. این نرم افزار در نسخه جاوا ارائه شده است و بر روی کلیه گوشی های موبایل قابلیت نصب دارد.


نرم افزار ارسال فاکس و اسکن - www.Ir-Tci.org

 

 این نرم افزار در نسخه v1.0.39 ارائه شده است.
 دانلود - با حجم 150 کیلوبایت
 پسورد : www.ir-tci.org ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )

 


86/11/24
7:29 عصر

پارس یا ایرانی؟

بدست سس در دسته دل نوشته ها

زمانی تعصب خاصی روی زبان فارسی داشتم اما با گذشت زمان و بروز برخی مسائل این تعصب رنگ باخت و جای خود را به چیز های دیگری داد. واقعا جایگاه ما در کشوری که در آن زندگی میکنیم و حاضریم جان و مال خویش را برای حفظ نظام اسلامی و ارزش های آن بدهیم کجاست؟ آیا ارزش ما فقط به اندازه ایست که در برخی شرایط تجلیلی از ما به عمل آید و با شعارهایی تکراری خوشحالمان کنند. و در حالی که در لحظات حساس سیاسی و علمی و ... سهم قابل توجهی از اختراعات و اکتشافات و تصمیمات را دارا می باشیم در شناساندن ایران به جهانیان حتی کوچکترین سهمی نداشته باشیم و ایران را با نام سرزمین پارس ها بشناسانند؟ آیا اقوام دیگر ایرانی پارس هستند؟ اگر جواب مثبت است پس نام هایی مثل ترک و کرد و بلوچ و ... در این میان چه نقشی را ایفا میکنند یا شاید از معنای عدالت دور شده ایم؟ آیا این عدلت است که نام دارویی را که اتفاقا دانشگاه تبریز سهم  بسزایی در تولید آن داشت بگزاریم (آنژی پارس) در حالی که می توانستیم نام بهتر و دارای معنای گسترده تری از نظر جغرافیایی انتخاب کنیم؟ آیا وقتی پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرموده اند "اگر علم در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست خواهند یافت." منظورشان واقعا فقط پارس ها بو د یا کل ایرانی ها را در بر می گرفت؟ آیا نمیشود به اقتضای زمان وقتی میخواهیم از این حدیث گرانبها استفاده کنیم کلمه پارس را با کلمه ایران عوض کرد؟ چرا کلماتی مانند ایران و مسلمانان و ...  جای خود را به کلمات سرزمین پارس و پارسیان داده است؟ آیا واقا این است آن اتحاد ملی؟ آیا اتحاد به معنای ادغام اقوام و انتخاب نام و زبان و هویتی مبتنی بر نام و زبان و هویت گروه اکثریت بر آنان ست؟ که در این صورت چیزی به نام اتحاد میان کشور های مختلف با یکدیگر امکان پذیر نخواهد بود چون در این شرایط هیچکدام از آنها راضی به پذیرفتن هویت کشور دیگر نخواهد شد. و این یکی از دلایلی است که اسلام به حفظ فرهنگ و هویت  اقوام مختلف تاکید دارد و حتی از آن ها خواسته که با زبان خودشان خدا را بخوانند و در عین حال برای حفظ وحدت خانه کعبه را قبله و زبان عربی را زبان مشترک امت اسلام قرار داده و از آن ها خواست برخی اعمال مثل نماز را به عربی به جا آورند.

پس در اینکه کل ایران را سرزمین پارس بنامیم دو مشکل وجود دارد.

  1. ایران را کشوری برای پارس ها بدانیم که اقوام دیگر هیچ جایی در آن ندارند.
  2. ایران را کشوری در اندازه مرزهای واقعی آن بدانیم و بخواهیم  که همه مردمی که در داخل این مرزها زندگی میکنند را پارس بنامیم.

که گزینه اول به طور بدیهی و گزینه دوم بنا به دلایلی که در بالا آورده شد به دور از عدالت است و اگر چنین عمل کنیم به طور واضح بر خلاف اسلام عمل کرده ایم.

 البته من مشکلی با کلمه پارس(فارس) ندارم و یکی از دغدغه هام معرفی دریای جنوم به نام خلیج فارس به جهانیان است و در این مورد از هیچ تلاشی فرو گزار نخواهم کرد فقط مشکل من استفاده از این کلمه در جاهاییه که به کل کشور اعم از ترک و فارس و عرب و کرد و لر و ... مربوط میشود و میتوان به جای آن از کلمه ایران استفاده کرد است.

 

                                  جواب های داده شده به این مطلب در سایت تبریز بلاگ

                     این جواب ها  نظر شخصی افراد شرکت کننده در بحث می باشد

                                          و مورد تایید یا رد این وبلاگ نمی باشند.

alamydigar

همینطوره!
ولی در حد ارشاد و تذکر باید به این مسائل دامن زد .
شاید حساسیت بیشتر باعث انحراف از مسایل مهمتری شود. مانند هویت حقیقی (ما قبل از اینکه ایرانی باشیم ؟؟؟؟؟؟؟ هستیم).
؟؟؟؟؟؟؟= مخلوقی ملکوتی

 

shahram

اینکه ما قبل از هر چیز مسلمان و مخلوقی ملکوتی هستیم شکی نیست حتی مطلبی در این باره نوشتم که میتونید از لینک زیر بهش دسترسی داشته باشید.

http://www.tabrizblog.com/ftopict-541.html

ولی اعتراض به حق ضایع شده لازم است. این موضوع حتی در آموزه های دینی ما هم آمده.

abeeeeeb

سلام شهرام عزیز.
برای بیان احساساتت ممنون.ولی 2-3 نکته رو باید بگم:
1-اولیش در مورد اون حدیث جعلی.هیچگاه پیامبر گرامی اسلام نفرموده اند که مردانی از پارس.بلکه با اشاره دست به سمت سلمان فارسی ، فرموده اند مردانی مثل سلمان فارسی اگر علم در ثریا هم باشد علم را به تسخیر خود در خواهند آورد.که عقلا می توان فهمید منظور پیامبر افرادی بوده که در تقوا و علم و .... در حد سلمان فارسی باشند.نه مثل سلمان،فارس. درثانی آیا علم و اخذ علم تنها متعلق به ذات مرد است و زنانی که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند باید بروند و سبزی پاک کنند.که در خود قرآن داریم که هدف خلقت انسان حرکت در مسیر کمال است که یکی از مهمترین ابزتر رسیدن به کمال ، بالابردن دانش و علم است که اگر زن حق رسیدن به درجات والاتر علم را دارا نیست پس خلق زن را هدفی غیر کمال است؟!!!!که همه اینها نشان از جعل حدیث فوق دارد.البته مطلب مستندی را که در وبلاگ قبلیم در این مورد نوشته بودم.در نظر بدی خواهم آورد.
2-نکته دوم مربوط است به نام خلیج فارس.من هم اول مثل خود شما در مورد این اسم حساس بوده و مطلبی نیز نوشته بودم.ولی آیا مثل عالم بی عمل شایسته ما نخواهد بود وقتی خود نام یکا یک شهرها روستاها کوهها رودها را به اسامی جعلی فارسی تغییر می دهیم .آیا با این اوصاف هنوز صلاحیت چنین اعتراضی را داریم.آیا وقتی به زور نام ترکی خزر دریای همیشه خزر را به دریای مازندران جعل می کنند و حتی چنان پیش می روند که مدیریت کارخانه دونارخزر(قاینار خزر) را مجبور می کنند نام خزر را از انتهای نام محصولاتش حذف کرده و به نام دونار قانع باشد.آیا باز صلاحیت اعتراض داریم؟ بماند که 80% مردمان پیرامون خلیج فارس عرب هستند نه فارس!!!!
3-اتحاد و وحدت .آری رویای زیبایی است ولی حیف مثل تمام افسانه ها و اساطیر ایران زمین افسانه ای بیش نیست !!!!
4-من و شهرام و همه ی همزبانانم که در این مورد حساسیت نشان می دهیم اصولا با مرزبندی بین انسانها که همه از یک پدر و زاده ی یک مادر و مخلوق یک خالقیم.مخالفیم.اینها تنها عکس العمل هاییست در مقابل عمل.و اگر قرار باشد مدال نژاد پرست و پان و... بر سینه ی کسی زده شود مسلما برازنده و شایسته کسانی هستند که عمل کنندگانند نه آنها که مجبور به عکس العملند.تا عملی نباشد عکس العملی نخواهد بود
5- تنها یک نژاد و آن نژاد انسانی.که انسانیت والاتر از اسلامیت است.

به امید آن که:

روزی ما دوباره کبوترهایمان را پیدا خواهیم کرد و مهربانی دست زیبایی را خواهد گرفت .

روزی که کمترین سرود بوسه است و هر انسان برای هر انسان برادری است .

روزی که دیگر در خانه هایشان را نمی بندند ، قفل افسانه ای است و قلب برای زندگی بس ....

روزی که معنای هر سخن دوست داشتن است ، تا تو به خاطر آخرین حرف به دنبال سخن نگردی .

روزی که آهنگ هر حرف زندگی است ، تا من به خاطر آخرین شعر رنج جستجو قافیه نبرم .

روزی که هر لب ترانه است تا کمترین سرود بوسه باشد .

روزی که تو بیایی برای همیشه بیایی و هم زبانی با زیبایی یکسان شود .

روزی که ما برای کبوترهایمان دانه بریزیم .... و من آن روز را انتظار می کشم ، حتی اگر روزی که دیگر نباشم .....

 

abeeeeeb

داستان حدیث معروف به ثریا رفتن پارسها:


بعد از اعلام انتشار اسکناس های 50000 ریالی و وارد شدن آن به سیستم بانکی و پولی کشور واکنش های مختلفی در محافل دانشجویی, سیاسی رخ داده است که به ذکر نکاتی اشاره می کنم:
1- اسکناس پنج هزار تومانی, یا به عبارت درست تر پنجاه هزار ریالی خود آیینه ی تمام نمای مشکلات زیربنایی اقتصاد و افت ارزش واحد پولی کشور است در حالی که کشور همجوار ترکیه با مدیریت, تعامل و برنامه ریزی طولانی مدت توانست راه توسعه را بپیماید و در آستانه ی ورود به اتحادیه ی اروپا صفر های پولی کشورش را برداشته و بر ارزش واحد پولی کشورش افزوده است در ایران با شعار های عدالت و نفتِ دولت, شاهد افزایش قیمت ها تورم و چاپ اسکناس های درشت تر هستیم.
2- طرح بکار برده شده برای اسکناس های جدید نقشه ی ایران هسته ی و خلیج فارس همراه با حدیثی! از پیامبر اعظم است با این متن که, دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت.
جهت اطلاع از صحت حدیث به اولین مرجع رجوع کردم.در کتاب "نهج الفصاحه"(مجموعه کلمات قصار حضرت رسول, با ترجمه ی ابولقاسم پاینده , چاپ اول 1324و چاپ پانزدهم 1360, صفحه ی 148) اینگونه نوشته است:



".... از جمله حدیث ها که سیاق درست دارد و یک کلمه ی آن را تحریف کرده اند آن حدیث است که به تایید هوش و ایمان پارسی نژادان آورده اند که اگر ایمان(یا علم) بثریا بودی مردمی از اهل پارس بدان رسیدندی.
و این از تحریفات شعوبیان است که در قدح و مدح غیر عرب کوششی داشتند, اصل حدیث که بخاری و مسلم و ترمدی در باب تفسیر آورده اند چنین است که راوی گوید:ما نزد پیغمبر بودیم که سوره جمعه بیامد آیه اول را که وصف بعثت وی در میان امیان است بخواندو به آیه ی دوم رسی که وصف به هدایت نپیوستگان است. یکی گفت آنها که به ما نپیوسته اند کیانند؟ و پیمبر(که سئوال بی جا را خوش نداشت) در جواب او سکوت کرد آنگاه دست بر سلمان فارسی که در میان حاضران بود نهاد و گفت اگر ایمان به ثریا بودی مردمی مانند این بدان رسیدندی.
متن حدیث این است و گویی شعوبیان که غالبا غیر عرب بوده و سلیقه کافی برای جعل حدیث تمام نداشتند"مردمی مانند این "را تحریف کرده به جای آن "مردانی از پارس"نهاده اند و هم در روایت دیگر برای مزید تفضیل "ایمان"را به "علم"بدل کرده اند که به نظر ایشان در عرصه ی مفاخره با عرب اعتبار "علم"از "ایمان"بیشتر بوده است, اما روح حدیث از این دو تحریف بیزار است......"
3- ایران 85 سالی را پشت سر گذاشت که در آن دغدغه های هویت طلبی و حقوق اقوام, خواسته ی پر رنگ مردمان آن بود. با فرض صحت حدیث(فرض محال) نگاه نژاد پرستانه و فاشیستی و سیاست نابخردانه ی مسئولین در سالی که انتظار وحدت ملی! می رود در کشور به شکاف و بحران های داخلی منجر می شود. در کشور کثیرالمله ی چون ایران که ترک, عرب, بلوچ, ترکمن, کرد و ... در آن زندگی می کنند جدا کردن قوم فارس و پولی کردنش وحدت ملی به همراه ندارد.
4- "....مردانی از پارس ...." فمینیست های میهنی نصف جامعه ی ایران هم از ثریا رفتن باز مانده اند و در خانه باید قورمه سبزی بپزند و بچه نگهداری کنند تا مردانشان برایشان دانش بیاورند!
5- مدتی است sms هایی مبنی بر تحریم این اسکناس ها از سوی بازاریان تبریز و عدم معامله با آن حتی در سایر شهر های آذربایجان بدستم می رسد, هر حال بازار تبریز وزنه ی خاص خودش را دارد کافی است کمی مطالعه ی تاریخی داشته باشید تا منظورم را متوجه شوید.
6- جمع کنید پولهایتان را لطفا!

SAHAND

با عرض سلام خدمت دوستان خصوصا آقا شهرام.
اولا که در طول دو عصر اخیر یعنی پهلوی و جمهوری اسلامی، افراط و تفریط بیش از اندازه در مورد ملی گرایی و اسلام گرایی از ما یک موجود سردرگم ساخته که به نوعی هویت خود را گم کرده ایم و نه می توانیم اینطرفی باشیم نه آنطرفی.
در مورد زبان فارسی منم یه تعصبه خاص نسبت به این زبان داشته و دارم چون این زبان باعث یک نوع ایجاد وحدت و ارتباط بین تمام قومیتهای ایرانی است اما عده ای فرصت طلب و ناقص العقل (پان) آنرا دست آویزی برای اهداف خود کرده اند و متاسفانه حکومت ما نیز همواره آنها را در این راه مشارکت و به اصطلاح آب در آسیاب دشمن ریخته است.

بقیه جواب ها...
           

              این مطلب رو برای وبلاگ آقای احمدی نژاد هم فرستادم که اگه جوابی

                                   براش بدن تو پست بعدی براتون میزارمش.

 

                   لطفا  شما هم با کلیک در اینجا وارد این بحث بشین


86/11/23
1:22 صبح

حجاب واجب است نه جبری

بدست سس در دسته روابط دختر و پسر

چندی پیش طی مباحثه ای که با یکی از شخصیتهای قرآنی در تهران داشتم، ایشان اشاره ای به موضوع عدم الزام عموم به حجاب در قرآن نمودند. لکن توضیح خاصی در این مورد ندادند، به این ترتیب بود که انگیزه تحقیق و پرس و جوی بیشتر برای اینجانب در مورد این موضوع جنجالی بوجود آمد.

در آیه 59 سوره احزاب میخوانیم: (یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و ازواج المومنین...) که دایره شمول آیه شامل سه دسته است یا بعبارت دیگر حکم صادره در ادامه این آیه سه گروه را شامل میشود:

1-ازواج رسول الله(ص)

2-دختران رسول الله(ص)

3-نساء مومنین «البته توجه به این نکته لازم است که در مورد اخیر "مومنین" همان شوهران "نساء" هستند فلذا نباید "مومنین" را صفت "نساء" دانست که در این صورت بایستی از کلمه "مومنات" استفاده می شد».

نکته مهم در این قسمت از آیه همراهی خاصی است که در بیان این سه گروه وجود دارد و به همراه هر جنس مونث اشاره ای بصورت مضاف الیه به یک جنس مذکر شده است. و از این قرینه میتوان دریافت که حجاب برای زنان بخاطر مردان «شوهران» و تحت نظر و فرمان آنها بوده و با ایمان آنها رابطه مستقیم دارد. و در موضوع حجاب مردان مومن مستقیماً ذینفعند. این موضوع لااقل قسمتی از فلسفه حجاب است که توضیح آن در ادامه مطلب آمده است.

در ادامه آیه میخوانیم: (...یدنین علیهن من جلابیبهن...) که شامل یک بحث لغوی و یک بحث عقلی است.

بحث لغوی: ریشه کلمه "یدنین" از "یدی" به معنی "دست" میباشد. و "یدنین" یعنی "باز کردن و گستردن" {با توجه به این نکته که "دست = باز" است و "مشت = بسته"}.

بحث عقلانی: غالب مفسرین بحث لغوی را در مورد "جلباب" انجام داده اند در حالیکه پس از مشخص شدن مفهوم "یدنین" دیگر نیازی به این مباحث وجود ندارد و روشن است که منظور آیه "باز کردن و گستردن" جلباب بر روی آن گروههای زنان است. نه "پیچیدن و پوشیدن" و امثال آن. و مشخص است که جلباب چه باید باشد؛ چیزی که بتوان آنرا باز کرد و گسترد مثل چادر.

از ادامه آیه این مفهوم بدست می آید که این نوع حجاب باعث شناخته شدن (شخصیت) استفاده کننده اش می شود که نباید مورد آزار دیگران قرار بگیرد. پس خداوند آمرزنده و مهربان بوده که راه خطا را بسته است.

اما چرا زنان مومنین ،نه زنانی که مومنند؟ و تکلیف زنان مومن چیست؟

******

از بررسی آیات دیگر در مورد حجاب، نکات بسیار دیگری هویدا خواهد گشت. ضمنا ناگفته پیداست که غیر مومن الزامی به حجاب ندارد زیرا اعتقاد به حجاب ندارد و مثل الزام فراتر از اعتقاد «کاسه داغتر از آش» است.

حجاب حق مردان مومن است بر ذمه زنانشان، همچنانکه کسب حلال و اعطای نفقه بر ذمه مردان است.

گوهری در وجود زن به ودیعه نهاده شده که وظیفه زن حراست از آن در برابر دیگران و اهداء آن به مرد است همچنانکه تلاش روزمره و کسب حلال و کنترل خود در برابر زنان نامحرم وظیفه مردان مومن است.

خلاصه اینکه درجه ی حجاب زن با ایمان و غیرت مرد رابطه مستقیم دارد.

*******

استاد شهید مرتضی مطهری در کتاب مساله حجاب در خصوص حجاب (ملک یمین _ کنیز و غلام) چنین آورده است:



در روایت است که مردی از مردم عراق - که به واسطه ی مجاورت با ایران معمولا در این مسائل سختگیرتر بودند - حضور امام صادق علیه السلام مشرف شد . به مناسبتی سخن از مردم مدینه به میان آمد و آن مرد اعتراض کرد و
گفت اینها زنان خود را همراه غلامان میفرستند و احیانا زنان هنگامی که میخواهند سوار شوند به کمک غلامان سوار میشوند، مثلا دست روی شانه غلامان میگذارند و سوار میشوند. امام صادق فرمود این کار مانعی ندارد، و
آنگاه آیه 56 از سوره احزاب را که مفید همین معنی است قرائت فرمود : "« لا جناح علیهن فی آبائهن و لا ابنائهن ولا اخوانهن ولا ابناء اخوانهن و لا ابناء اخواتهن و لا نسائهن و لا ماملکت ایمانهن »"به طور کلی بردگان اعم از
جنس زن یا مرد از نظر اسلام در بسیاری از احکام استثناهایی دارند.

مثلا از نظر پوشش و حرمت نظر، کنیزان با زنان آزاد فرق می کنند و بر کنیزان واجب نیست که سرهای خود را بپوشانند. علی هذا بعید نیست که غلامان نیز چنین استثنایی داشته باشند. استاد در ادامه بحث از قول برخی صاحبنظران چنین نقل می کند که فاصله طبقاطی نیز در بحث حجاب تاثیر دارد و کسی که بدنبال لقمه نانی می دود و شکمش به پشت چسبیده به فکر چنین مسائلی نیست که بدنبال دیدن موی سر نامحرم باشد. همچنین است بحث خواجگان و طفیلیانی که نیازی به زن ندارند.

حضرت صادق علیه السلام فرمود نگاه کردن به سر زنان تهامه -بادیه نشینان- مانعی ندارد ، زیرا ایشان را هر گاه نهی کنند ، فائده ندارد. از آیت الله آقا سید عبد الهادی شیرازی نقل شده است که ایشان این حکم را در مورد آن عده از زنان شهری که همچون زنان دهاتی نهی کردن ایشان مفید واقع نمی شود ، تعمیم میدادند.

*******

بسترهای پاک مهمترین عامل در تربیت نوع انسانی است و رعایت حریم بین زن و مرد برای جلوگیری ازبوجود آمدن احتمال خطر، مقدمه ایجاد این عامل است.

حجاب اختیاری عامل رشد و باعث شناخته شدن ایدئولوژی صاحب حجاب است. اصل بر این است که انسان مختار است و تمام ارزش انسانی او (خلیفة اللهی) در گرو همین انتخاب آگاهانه است. اینجاست که ارزش انسان از ملائک هم بیشتر میشود زیرا اگر فرشتگان مرتکب گناه نمی شوند و همواره در اطاعت الهی هستند، این امر مربوط به نوع آفرینش آنهاست و البته اگر این کارها از روی انتخاب باشد ارزشش بیشتر است. لذا انسان خلیفة الله است.

در این میان و با توجه به مطالبی که گذشت میتوان چنین گفت که دختران و زنان به حجاب سفارش شده اند (حجاب واجب است ولی جبری نیست)، لاکن وقتی در نکاح مومنین در آیند، به اختیار خود در انحصار آنها در آمده اند، و همچنانکه مردان مومن خود را در برابر امیال نفسانی کنترل میکنند و در این موضوع از محدوده خانواده خارج نمی شوند بایستی زنان خود را نیز کنترل نموده و ملزم به رعایت حجاب نمایند «یا ایهاالذین آمنوا قوا انفسکم و اهلیکم نارا». و این همان غیرتمندی است. در تایید این مسئله و متمم کلام، روایات زیر قابل تامل است:
*******
امیرالمؤمنین علی علیه السلام به فرزندش امام مجتبی چنین توصیه می فرماید:
تا میتوانی کاری کن که زن تو با مردان بیگانه معاشرت نداشته باشد
هیچ چیز بهتر از خانه ، زن را حفظ نمیکند . همانطور که بیرون رفتن
آنان از خانه و معاشرت با مردان بیگانه در خارج خانه برایشان مضر و
خطرناک است ، وارد کردن تو مرد بیگانه را بر او در داخل خانه و اجازه
معاشرت در داخل خانه نیز مضر و خطرناک است . اگر بتوانی کاری کنی که
جز تو مرد دیگری را نشناسند چنین کن.

*******

روزی رسول خدا از مردم پرسیدند : چه چیز برای زن از هر چیز بهتر
است ؟ کسی نتوانست پاسخ بگوید . حسن بن علی علیه السلام که در آن زمان کودک و در مجلس حاضر بود . قصه را برای مادرش حضرت زهرا سلام الله علیها نقل کرد. فرمودند : از همه چیز بهتر برای زن اینست که مرد بیگانه ای را نبیند و مرد
بیگانه ای هم او را نبیند.

 

نویسنده: عالمی دیگر از نویسندگان سایت تبریزبلاگ



86/11/22
9:37 عصر

Spiritual Philosopher: Allameh Jafari

بدست سس در دسته English

Spiritual Philosopher:  Allameh Jafari

Allameh Jafari

He was called Allameh, because there were so much knowledge

and wisdoms of this big world on him.

 Muhammad Taqi Jafari was born in tabriz in 1923. he had learned how to read and write from his mother even before he started school, so he began his education from fourth grade. Indeed, his academic progress was wonderful from the very beginning, but it was Fattah Shahidi who actually realized how talented he was years later.

After elementary school, Muhammad Taqi began to study at the Talebieh seminary, and then moved to Tehran and Qom, where he studied under some of the outstanding religious scholars of his time. But when he heard about his mother"s illness, he returned to tabriz, and attended Mr. Shahidi"s classes. Soon, the Shahidi insisted that he leave for Najaf so much that he decided to leave for the Najaf School of Theology. Muhammad Taqi Jafari spent 11 years in Najaf and learned from great scholars. His progress was so spectacular that he was conferred on the greatest degree of jurisprudence – ijtihad – when he was only 23.

His life was quite difficult at that time, for the only income he had was the allowance he received from the seminary. He had to work and study at the same time to manage his simple, austere life. He has about 120 volumes of precious books during his scientific life.

Allameh Jafari

His first book, The Relationship between Man and the Universe, which he wrote when he was in his late twenties, also shows this. The book, which concerns physics and philosophy, implies how important learning about modern science and analyzing and criticizing it were to its writer. His style of criticism, however, was that of a young, Islamic academician who had been trained by the best Islamic scholars of his time. Of course, the fundamentals of Islamic civilization and development were also influential.

When the Jafari returned to Iran, he continued to study the new waves of thought that were rapidly spreading throughout intellectualism. He undoubtedly approved the basic idea of intellectualism, which was what had drawn him from decadent, traditional thoughts to study modern ones; the study that dominated his 60-year academic career.

As an explorer of anthropological domains, Muhammad Taqi endeavored to discover mankind accurately, so he began by practically showing value for human beings, and presenting the highest of moral values and constructive patterns in his behavior. Maybe it was his moral excellence that helped him accomplish so much in a rather short period of time – the Allameh wrote many books on a vast variety of fields, the most prominent of which are his 15-volume Interpretation and Criticism of Rumi"s Mathnavi, and his unfinished, 27-volume Translation and Interpretation of the Nahj-ul-balaqah. These two major works of the Jafari contain his most important thoughts and ideas in fields like anthropology, sociology, moral ethics, philosophy and mysticism.

Allameh Haj Sheykh Mohammad Taqi Jafari was one of the conspicuous

persons of his time and was a collection of knowledge, skills, and arts.

His sweet speeches made so many youths familiar with the Islamic

philosophy.

We hold dear his name and memory.

Allameh Jafari

86/11/22
9:6 عصر

نرم افزار Fring مکالمه رایگان و گفتگو برای S60v3

بدست سس در دسته برنامه های موبایل

همراه با گسترش سیستم GPRS و استفاده از نرم افزار مکالمه رایگان , نرم افزار موبایل Fring به شما این امکان را می دهد تا دوستان خود را در مسنجر ها و سایت های ارتباط جمعی اضافه کنید و همواره بتوانید با آنها در ارتباط باشید. همچنین شما می توانید از طریق این نرم افزار با دوستان خود در سراسر دنیا با هزینه ای اندک مکالمه داشته باشید. تعدادی از سیستم هایی که با این نرم افزار ارتباط برقرار می کنند :

- Google Talk
- Twitter
- Skype
- Yahoo! Messenger
- ICQ MSN Messenger


نرم افزار مکالمه رایگان Fring - سایت تخصصی موبایل

 این نرم افزار باید همزمان بر روی هر 2 گوشی موبایل نصب باشد.
 دانلود - با حجم 365 کیلوبایت ( Symbian os 9.1 )
 دانلود - با حجم 370 کیلوبایت ( Symbian os 9.2 )
 پسورد : www.ir-tci.org ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )

 


86/11/22
9:3 عصر

نرم افزار webwag مخصوص گوشی جاوا

بدست سس در دسته برنامه های موبایل

نرم افزار webwag با امکانات بسیار زیاد خود تحولی در زمینه نرم افزار جاوا موبایل ایجاد کرده است. نرم افزار فوق قابلیت دارد تا Feed های منتخب شما را در صفحه موبایل نمایش دهد , یادداشت های ضروری شما توسط سیستم این نرم افزار ثبت می گردد , عکس های شخصی در سایت Flickr در دسترس شما است , در هر زمان می توانید ایمیل خود را چک کنید و با اتصال به Gprs اطلاعات آب و هوا را همواره در گوشی موبایل خود داشته باشید.


نرم افزار webwag - سایت تخصصی موبایل

 

 جهت ساخت اکانت در Setting در بخش Create Account نام کاربری و پسورد Gmail را وارد کنید.
 نرم افزار webwag بر روی کلیه گوشی های جاوا قابلیت نصب دارد.
 دانلود - با حجم 225 کیلوبایت
 پسورد : www.ir-tci.org ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )


86/11/21
12:51 صبح

Province ?zarb?yj?n-e ?arqi

بدست سس در دسته français

Province ?zarb?yj?n-e ?arqi

province azarbayjan-e sharqi

  Après la province d’Ardabil, maintenant nous sommes dans la province d’?zarb?yj?n-e ?arqi qui est une des 30 provinces d’Iran et constitue l’une des 3 provinces de l’ ?zarb?yj?n iranien.

   Elle est située dans le nord-ouest du pays, entourée par l’Arménie et la république d’?zarb?yj?n et les provinces d’Ardabil, d’ ?zarb?yj?n occidental et de Zanj?n. Sa capitale est Tabriz.

 

 Géographie 

 

      La province couvre une superficie d’environ 47 830 km². D’après la dernière division du pays en 1996, les départements de cette province sont: Ahar, Bost?n Ab?d, Bon?b, Tabriz, Jolf?, Sar?b, Shabestar, Kalibar, Mar?qeh, Marand, Malek?n, Mi?neh, Haris et Hashtrood.

L’antique Tabriz est la ville la plus importante de la province, du point de vue culturel, politique, économique et commercial.

   Cette province a des frontières communes avec la République d’?zarb?yj?n, l’Arménie et le Nakhjav?n. Un réseau développé de routes et de chemin de fer relie l’?zarb?yj?n de l’est aux autres parties de l’Iran et aux pays voisins.  Le plus haut sommet de l’?zarb?yj?n de l’est est le mont Sahand culminant à 3722m et situé au sud de Tabriz.

sahand

  Les parties les plus basses de la province sont aux alentours de Garmadooz (Ahar). Les hauteurs de cette province pourraient être classées en 3 secteurs distincts: les monts Qara Daq, les monts Sahand et Bozqoosh et les Monts Qaflan.

  Généralement, l’?zarb?yj?n de l’est a un climat frais et sec, étant en majorité une région montagneuse. Mais les douces brises venant de la Mer Caspienne ont une influence notable sur le climat dans les régions les plus basses. Les saisons idéales pour visiter cette province sont le printemps et l’été.

 

 

 Histoire et Culture

 

peinture représentant alexandre, musée national d’histoire à athènes

   L’?zarb?yj?n de l’est est un des territoires les plus anciens en Iran. Il contient Ansh?n, la capitale des Elamites, et le noyau de l’empire Perse. Durant le règne d’Alexandre le Grand en Iran (331 av J-C), un guerrier nommé Attorpat a mené une révolte dans cette région, qui est ensuite devenu un territoire Mède et qui a été renommé Attorpatk?n. Depuis lors, cette région a été connue sous les noms de Azarabadeg?n et Azerbaïdj?n.

lac d’orumieh

Certains chercheurs proclament que la naissance de Zoroastre aurait eu lieu dans cette région, au voisinage du Lac d’Orumieh (Chichesht), dans la ville de Konzak. Cette province a été sujette à de nombreux bouleversements, attirant les intérêts des étrangers.

Les russes ont essayé d’exercer une influence durable sur cette région au cours des 300 années passées, occupant la région en de nombreuses occasions. Le mouvement constitutionnaliste iranien a commencé à Tabriz et dans les environs à la fin du XIXe siècle.

   D’un point de vue culturel, les particularités de la région sont sans conteste sa langue et son folklore.

   Sa langue est l’azéri, une langue de la famille ouralo-altaïque, ayant des liens de parenté avec la langue turque. La province a engendré de nombreux intellectuels et poètes comme le mystique Mowl?n?, Baba Mazeed (aussi nommé Rumi) et le poète contemporain Ostad Mohammad Hossein Shahriy?r qui possède son mausolée à Tabriz.

   L’organisation Iranienne de l’héritages culturel (ICHO) a enregistré 936 sites d’intérêt historique significatif dans la province.

   L’?zarb?yj?n de l’est est riche de nombreuses traditions azéries. Plusieurs danses locales et chansons folkloriques continuent à survivre parmi les différents peuples de la province. L’?zarb?yj?n est mentionné favorablement dans de nombreuses occasions dans la littérature Persane par les plus grands auteurs et poètes iraniens:

nezami représenté sur un tapis conservé à gandja
Tous les nobles et grands d’Iran

viennent d’?zarb?yj?n, de Rey et de Gorgan.

Vis o Ramin

Les sages et les hommes libres de là bas,

se sont installés en ?zarb?yj?n

Nizami

 

 

Personnalités de l’?zarb?yj?n oriental :

 

Qatr?n Tabrizi, poète

Ahmad Kasravi, auteur et homme politique

Samad Behrangi

Sattar Kh?n, meneur révolutionnaire

Bagher Kh?n, meneur révolutionnaire

Gayk Bzhishkyan

Kazem-e-S?degh-Z?deh

Parvin E’tes?mi

Karim B?gheri, footballeur

Iraj Mirz?, poète et homme politique

Maqsud Ali Tabrizi

Iv?n Galamian

Hassan Roshdiyyeh

Shams Tabrizi, Mystique

Vart?n Gregorian, Président de la fondation Carneggie, NY.

Ali Salimi

Ali Soheili, Premier ministre de l’Iran

Ebr?him Hakimi, Premier ministre de l’Iran

Mahmoud Jam, Premier ministre de l’Iran

Mohammad Hossein Behjat Tabrizi ,poète

Asadi Tusi, poète

 

 

ahmad kasravi, auteur et homme politique
ali soheili, premier ministre de l’iran
ebrahim hakimi, premier ministre de l’iran
iraj mirza, poète et homme politique
karim bagheri, footballeur
mahmoud jam, premier ministre de l’iran
sattar khan
parvin e’tesami

 

Universités 

 

Université de technologie de Sahand

Université de médecine de Tabriz

Université de formation des maîtres de Tabriz

Université de Tabriz

Université islamique libre de Bon?b

Université islamique libre de Tabriz

Université islamique libre de Shabestar

Université islamique libre de Mar?gheh

Université islamique libre de Miy?neh

Université des arts islamiques de Tabriz

Université d’?zarb?yj?n de formation des maîtres, Azarshahr

 

Source: www.wikipediya.org

 


86/11/21
12:12 صبح

Kandovan - Tebriz

بدست سس در دسته Turkçe

                             Kandovan - Tebriz 

                                                              Kandovan - Tebriz

   Kandovan ?ran’?n Kapadokya’s? gibidir. Tebriz’e 50 km uzakl?kta bulunan Kandovan K?yü Sehent’in eteklerinde yer almaktad?r. Sahra mimari yap?s?yla ünlüdür. K?yün bir çok evi kayalar?n merkezine yap?lm??t?r.

                                                             Kandovan - Tebriz

   Kandovan k?yü ülkenin en güzel ve tarihi yerlerinden biridir ve tek canl? sahra k?yü say?lmaktad?r.K?y ev yap?lar?n?n bal kovanlar?na benzemesi munasebeti ile ‘Kovanlar yeri’ olarakta adland?r?lmaktad?r. Gerçekte Kandovan’dan g?türülecek en iyi hediye de bald?r.

                                                             Kandovan - Tebriz

   Sehent Yanar da?lar?n?n faaliyetleri sonucu, b?yle güzel havas? ve suyu bulunan bir manzara olu?mu?tur.

                                                             Kandovan - Tebriz

  Kandovan k?yünün güzellikleri g?rmek için uluslararas? turizim yetkilileri buraya gelmi? ve Kandovan k?yünü dünya eserleri olarak tan?mlam??lard?r.

www.tebyan.net

 


86/11/21
12:7 صبح

?l Gülü (El Goli) Tebriz

بدست سس در دسته Turkçe

                                              ?l Gülü (El Goli) Tebriz      

 

                                                                il gülü tebriz

   ?l Gülü (halk havuzu) eskiden ?ahgoli-?ahgülü ( ?ah havuzu) olarak bilinmekteydi. ?ran ve Tebriz ?ehrinin g?rülmeye de?er yerlerindendir. Tebriz ?ehrinin güney do?usunda bir  tepenin etraf?nda yer almaktad?r. El goli kare ?eklinde 54675 metre kare geni?li?inde büyük bir havuzdur. Güneyinde bulunan merdiven basamaklar?n? and?ran tepeden a?a??ya do?ru nehir akmaktad?r.Yine güneyinden binaya kadar uzanan k?prü El Goli’ne  ada havas?n? vermi?tir.

                                                                   il gülü tebriz

  Havuz ortas?nda ülkenin mimari geleneklerine uygun iki katl? bir bina bulunmaktad?r. Havuzun etraf?, mesire yeri ve ferah ye?il park alan? ?ehrin g?rülmeye de?er yerlerindendir. Binan?n yap?l?? tarihi bilinmemektedir. Ancak  Akkoyunlular d?nemine ait oldu?u tahmin edilmektedir. Bina Safevi d?neminde ve Kaçarlar d?neminde Abbas Mirza taraf?ndan restore edilmi?tir.

   Binada tekrar bak?m ve restore çal??mas? yap?lm?? ve halk?n hizmetine sunulmaktad?r.

www.tebyan.net

 


   1   2   3   4      >