سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/6/26
1:23 عصر

کوته بینی تا کی؟

بدست سس در دسته تبریز، تراکتور، ورزشگاه، استقلال، هوادس، یادگار امام

 

ماجرا از آنجا شروع شد که با نزدیک شدن به مسابقه بین تیم های تراکتور سازی و استقلال افرادی که با شنیدن فریاد (یاشاسین آذربایجان) تنشان به لرزه می افتاد تمام عزم خود را جزم کردند تا جلوی حضور پرشور تماشاگران آذربایجان در ورزشگاه و طنین انداز شدن فریاد (یاشاسین آذربایجان) از تلوزیون سراسری را بگیریند که ناکام مانده و در روز موعود هزاران نفر نماینده از بین ملیون ها ترک آذربایجانی در حالی به ورزشگاه آمدند که این حضور مثل همه حضور ها نبود بلکه نقطه عطفی در فوتبال کشور به شمار می آمد و برهم زننده معادله ای بود که تیم های تهرانی در بخش سنگین آن حضور داشتند هواداران تراکتور آمدند و نشان دادند که تبریز با همه جای ایران فرق دارد و در آنجا بر خلاف جاهای دیگر استقلال و پیروزی حتی 5% ورزشگاه را هم نمیتوانند مال خود کنند. واین اتفاق به مزاق خیلی ها خوش نیامد پس تصمیم به مقابله با این اتفاق گرفتند تا شاید بتواند مانع از تکرار این اتفاق بزرگ شوند و در این راه از هیچ کوشش نا مشروعی فروگذار نکردند وحتی روزنامه ها و روزنامه نگارانی که ژست روشنفکری به خود گرفته و طوری وانمود میکنند که حرفه ای هستند و می خواهند فوتبال کشور را هم مثل خودشان! حرفه ای کنند! از چاپ هیچ دروغی که به لوث کردن ماجرا بینجامد دریغ نکردند. 

 

مطالب زیر چکیده ای از همان تلاشهای نامشروعیست که افراد فوق الذکر مرتکب شده اند این مطالب به طور مفصل در سایت هواداران تراکتورسازی مورد برسی قرار گرفته اند که من چکیده ای از آن را اینجا برای شما آماده کرده ام.

 

اگر نگاهی به ورزشگاه های کشور بیندازیم نه تنها هیچکدام دارای استاندارد هایی که آقایان اشاره دارند نیستند بلکه با نگاهی به گذشته نه چندان دور شاهد هیاهوها ، جنجال های وحشتناکتری خواهیم بود که اتفاقات تبریز حتی نصف آن ها هم نیست. این اتفاقات از فحاشی های رکیک و ناموسی ، ضرب و شتم داور ، کور کردن چشم سرباز ، پرتاب نارنجک های خطرناک ، شکستن صندلی ها ، آتش زدن اتوبوس ها و اتفاقاتی که انسان شرمسار از به زبان آوردن این اتفاقات است. همه این ها را در ورزشگاه های آزادی ، اصفهان و غیره شاهد هستیم و جدیدا باید تماشاگران بوشهری را هم به این لیست اضافه کنیم که البته کار آنها وقیحانه تر و دورتر از شان انسانی بود که شاهد 90 دقیقه توهین به ساحت مردم آذربایجان از طرف این تماشاگران بودیم ولی جای تعجب داشت چرا ناظرانی که در تبریز چشم بصیرت دارند و اتفاقاتی که هزاران تماشاگر و حتی دوربین ها ندیده اند را میبینند ولی در شهر های دیگر چشم بصیرتشان صدمه میبیند و حتاکی های آشکار را نمیبینند!!!!!

مسئولین فدراسیون و ناظران باید اول پس زمینه فکی خود را اصلاح نموده بعد به قضاوت بنشینند. هواداران آذربایجانی نسبت به هواداران سایر شهر ها فهیمترین و فرهنگپذیر ترین تماشاگران می باشند. فوتبال آذربایجان دارای قدیمیترین تیم های ایران میباشد (طوری که هنوز خیلی از شهرها معنی توپ را نمیدانستند آذربایجان دارای تیم حرفه ای بود) که  بازیکنانی تقدیم فوتبال ملی کرده که سال ها برای ایران آبروداری کرده اند وحتی اکثرا فوتبال ایران را با نام این بازیکنان میشناسند حالا مردم آذربایجان از ورود به لیگ برتر ذوق زده شده اند!!!!

آیا مسئولین به خود گفته اند مگر ما برای قریب به 100 هزار نفر هوادار (آنهم در شهری به غیر از تهران) که به ورزشگاه می آیند چه کرده ایم که حالا طلبکارانه با آن ها سخن میگوییم؟اگر تیم های تهرانی را در شرایطی که تراکتور را قرار داده اند میدادند و قبل از بازی و قبل از وقوع جرم محکوم میکردند مطمئنا حوادث به مراتب وحشتناکتری روخ میداد. وحشت این افراد نه از بی نظمی بلکه از حضور پر شور تماشاگران آذربایجانیست که هر چه فریاد این تماشاگران بیشتر میشود تن این افراد بیشتر به لرزه می افتد ولی باید قبول کنند که قطب جدیدی با پشتوانه بیش از 30 ملیون نفری در فوتبال کشور ظهور کرده و معادله و فاصله تماشاگران بین تیم های تهرانی و غیر تهرانی را به هم زده.

محرومیتی که بدور از انصاف باشد و برای همه تیم ها یکسان نباشد نه تنها جو ورزشگاه ها را سالم نخواهد کرد بلکه باعث تشتید رفتار های غلط خواهد شد.  فرهنگ سازی یک پروسه زمانبر میباشد و باید برای تمام کشور اعمال شود نه یک منطقه خاص.

 میتواندید با کلیک در اینجا این مطلب را به طور کامل مطالعه بفرمایید.

 

یادمان باشد با این تفکرات تا هزار سال دیگر هم حرفه ای نخواهیم شد بدانید اگر امروز فوتبال اسپانیا پولساز هست به خاطر خیل عظیم تماشاگر در این کشور است که حتی تیم غیر پایتخت نشینی مثل بارسلونا در منطقه کاتالان که وضعیتی مشابه تراکتور در ایران دارد ولی هیچوقت مورد کوته بینی قرار نگرفته واین باعث پیشرفت و پولساز شدن این رشته در این کشور شده .

این تفکر که چون در تبریز جایی برای تماشاگران تیم های تهرانی وجود ندارد پس باید به حاشیه بروند مطمئن باشید کل فوتبال کشور را به حاشیه خواهد برد و باعث سقوط آزاد آن خواهد شد همانطور که عینا مشاهده میکنیم.

در آخر از افرادی مثل آقای خیابانی ، گذارشگر محبوب فوتبال که قدر این همه تماشاگر را دانستند و در بازی پیروزی و شاهین بار ها از حضور پر شور تماشاگران در تبریز تجلیل و تشکر کردند قدردانی کنیم و به ایشان بگوییم که در قلب تمام مردم آذربایجان قرار دارند.

 

پی نوشت1: بعضی بازیکنان مثل فرهاد مجیدی مطالبی را که بعد از بازی از زبان ایشان نوشته شده بود را تکذیب کرد و گفت من اصلا بعد از بازی موبایلم را خاموش کرده بودم و با هیچ کس مصاحبه نکردم و اولین مصاحبه ام با خبرگزاری ایسنا بود که این مطالب را گفتم من در تبریز دوستان بسیاری دارم تماشاگران تبریزی بسیار خونگرم بوده و در مدتی که در تبریز بودیم ما را مورد لطف خود قرار دادند.

این هم منبع خبر:    http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1403807

پی نوشت 2: استقلال در تبریز طرفدارانی دارد که این تیم را به عنوان تیم دوم (بعد از تراکتور) دوست دارن پس طرفداران تبریزی از استقلال نفرت نداشتند که بخواهند این تیم را مورد حتاکی قرار دهند بنده خودم در ورزشگاه بودم و شاهد بودم که پرتاب بطری نه به قصد آسیب زدن به بازیکنان استقلال بلکه بعد از به ثمر رسیدن گل تساوی اتفاق افتاد که فقط جنبه شادی داشت که البته این عمل را محکوم میکنیم.


88/6/9
11:15 عصر

احداث استادیوم سرپوشیده تراکتر با سرمایه گذاری شرکت ترکیه ای

بدست سس در دسته تراکتور، ورزشگاه، استادیوم سرپوشیده، سرمایه گذاری، ترکیه

عکس تزئینی

 

مدیرعامل تراکتورسازی با حضور در برنامه ورزشی تلاش که از شبکه سهند هر هفته پخش میشود حضور یافت و به سوالات مجری پاسخ گفته و توضیحاتی در مورد تیم دادند که مختصرا به شرح زیر است:

  • قرار است با همکاری یک شرکت سرمایه گذاری ترکیه و با همکاری شورای شهر تبریز یک ورزشگاه اختصاصی سر پوشیده برای تراکتور احداث بشود. زمین این ورزشگاه را شورای شهر در اختیار باشگاه قرار خواهد داد  و اون شرکت هم قراره 30 میلیون دلار سرمایه گذاری کند
  • شرکت سرمایه گذاری باشگاه تراکتورسازی شکل گرفته و از تمامی سرمایه گذاران دعوت به همکاری کرد
  • از بلیط های الکترونیکی رو نمایی کردند که عکس هر کسی روش حک میشه و در قیمت های 10 و 20 و 30 هزار تومانی عرضه خواهد شد
  • قرار است که در هر بازی به 2 هوادار تراکتور پیراهن و توپ امضا شده هدیه بشه

منبع:www.tractorfans.com