سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/5/4
6:23 عصر

موج آبی مرگ را ببینید!+ عکس

بدست shadow در دسته

این کشف گام مهمی برای درک چگونگی مرگ سلولی و گسترش آن در سراسر بدن، حتی در مورد موجودات پیچیده مانند انسان، که از مکانیسم های سلولی در پستانداران شبیه به کرم ها برخوردارند، می باشد.
محققان با نگاه به این موج می توانند کلیدی برای مبارزه با پیری پیدا کنند.

به گزارش بخش علم و تکنولوژی خبرگزاری ANSA ایتالیا، در زمان مرگ موج نور آبی فلورسنت از سلول ها و از سلول به سلول دیگر ساطع، و در سراسر بدن پخش می شود.

براساس این گزارش، در یک جستجوی بین المللی برای اولین بار عکس موج مرگ کشف شد.
گزارش آن در مجله زیست شناسی PLOS شرح داده شده است.

موج آبی مرگ توسط گروه انگلیسی دانشگاه کالج لندن هماهنگ، و در یک ارگانیسم ساده مانند یک کرم کوچک، عکس گرفته شده است.

این کشف گام مهمی برای درک چگونگی مرگ سلولی و گسترش آن در سراسر بدن، حتی در مورد موجودات پیچیده مانند انسان، که از مکانیسم های سلولی در پستانداران شبیه به کرم ها برخوردارند، می باشد.


چالش این پژوهش، کشف ژن هایی است که با پیری و بیماری های کنترلی مرتبط هستند.

هنگامی که سلول های فرد باعث یک واکنش زنجیره ای شیمیایی که منجر به فروپاشی اجزای سلولی و تجمع زباله های مولکولی می شود، جان خود را از دست می دهند.

اما اگر این واکنش به خوبی در سطح سلولی درک، و شناخته شود می توان در مورد چگونگی مرگ تمام سلول های بدن اظهار نظر کرد.

وقوع مرگ در یکی از ساده ترین موجودات زیر میکروسکوپ مشاهده شد و در آزمایشگاه های زیست شناسی و ژنتیک مورد مطالعه قرار گرفتند.

موج آبی فلورسنت مرگ کرم کوچک پرتار Caenorhabditis elegans در آزمایشگاه مشاهده شد.
این موج در تمام سلول ها گسترش می یابد و دیده می شود.

اثر این بستگی به ماده ای به نام اسید anthranilic و انتشار آن از طریق کلسیم، که به عنوان یک ناشر از سلول به سلول دیگر عمل می کند،رخ می دهد.

در ابتدا محققان مشکوک شدند که منبع فلورسانس آبی رنگ از یک ماده ای به نام lipofuscin ، که نوری با یک رنگ مشابه ساطع می کند و نیز به پیری که به دلیل افزایش سن تجمع می یابد، و باعث آسیب مولکولی می شود، مربوط است، اما بعد از آن مشاهده شد که lipofuscin آن درگیر نیست.

محققان همچنین برای جلوگیری از مسیر شیمیایی که منتشر مرگ سلولی است، تنها توانستند مرگ ناشی از استرس مانند عفونت و مرگ به علت سن بالا را به تاخیر بیاندازند.

این نشان می دهد که مرگ به علت عفونت را آسان تر می توان درمان کرد و به توسط تعداد کمتری از فرآیندهای مسبب می توان سرعت آن را کم کرد ، در حالی که مرگ به علت پیری برای به تاخیر انداختن مشکل تر است چون فرآیندهای متعددی به صورت موازی عمل می کنند و که مقابله با آنها سخت تر است.

محققان نیاز به تمرکز بر روی وقایع بیولوژیکی که در دوران پیری و مرگ رخ می دهد و درک درست چگونگی آنکه چطور آنها را متوقف کنند، را دارند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

==========================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================