سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/7/14
4:50 عصر

عزاداری به سبک جدید

بدست سس در دسته دل نوشته ها

 به نام خدا

 

خوب شبای قدر هم تموم شد این شبارو تومسجد دانشگاه تبریز بودیم یادمه یه بار تو مسجد یه پیر مردی بهم گفت شما جوونا گلای مسجدین این شبا مساجد برا خودشون گلستونی بودن.

 

این روزا چادرای عرضه محصولات فرهنگی بازم بازارشون داغ شده ها. یه چادر می زنن یه تلوزیون بزگ می زارن جلوش و کلی هم پول میزنن تو جیب.

از جلو یکیشون رد می شدم که یکدفعه چشمم به تلوزیون جلو چادر افتاد که یکی رو نشون می داد که با نوحه داشت می رقصید تعجب کردم جلوتر که رفتم دیدم نه بابا بیچاره داره سینه می زنه!!!! من فکر کردم داره می رقصه!!!! اون اصلا حرکاتش شبیه رقص نبودا  من اینطور فکر کردم!!!

اشکال از من بود ازاون بیچاره نبود!!!! البته منم تقصیری ندارم فکر کردم تو زمونه ای که مردم تو عاشورا و ...مثلا به عشق ائمه سینه خیز می رن!! و غل و زنجیر به خودشون می بندن!! و یه پارچه سبز به مچ دستشون و حتما تا چند وقت دیگه به موچ پاشون و گردنشون هم می بندن!!!! بعید نیست یکی هم پیدا بشه که بگه منم می خوام برقصم!!!! آخه این چه محصول فرهنگیه؟ کاش ماجرا به همین جا ختم می شد!!! تو این چادرا محصولات فرهنگی برا مد و ... هم پیدا می شه!!!! تعجب نکن بقیشو بخون!!!! دیدم علاوه بر سیدی نوحه!!! لوازمی مثل ساعت و دفترچه تلفن و.... هم عرضه می کنن (نمی فروشن ها عرضه می کنن لطفا مادیات و قاطی این مسائل نکنین). این چیه دیگه؟؟؟؟!!!! یه مچ بند که اسم ائمه روشه؟؟!!! حتما اینم شاهکار سازمان......که خواسته جوونا به جای اینکه مچ بندایه نایک و آدیداس و... رو ببندن مچ بندای خودمون رو ببندن دیگه !!!! خداییش عقلشون خوب کار می کنه و خوب دارن برامون زحمت می کشن ها ببینین با چه بر نامه ریزی دقیقی دارن مارو از غرب زدگی نجات می دن!!!

ای فلان فلان  شده ها !!!!! بابا انگلیس و آمریکا رو می گم. این دو تا جونور  ما شیعه ها رو خوب می شناسن می دونن کجا باید انگشت بزارن که خودمون هم ناخواسته برا رسیدن به اهدافشون کمکشون کنیم. این مائیم که باید این تله ها رو بشناسیم و به دامشون نیفتیم , این مائیم که باید بدونیم با بستن پارچه به مچ دستمون یا سینه خیز رفتن و... نمی تونیم ارادتمون به حسین (ع) ثابت کنیم حسین به خاطر دو چیز جون خودش و خانوادش رو فدا کرد که اونم 1. نماز و 2. امر به معروف و نهی از منکره  درسته اشک ریختن برا حسین اونقدر مهمه  که یه روایت داریم که میگه :"اگه دیدی گریت نمی گیره خودت رو به گریه کردن بزن (به شرط اینکه ریا نباشه) گریه هم خود به خود می آد." ولی دیگه تو روایات نیومده که با قمه بزن خودتو شل و پل کن.

شاید الآن بعضی ها بگن کسایی هستن که با این کارا به حاجتشون می رسن پس همه اینایی که گفته شده کشکه . باید به این عزیزا بگم هر کسی  که پارچه به دستش می بنده و قمه زنی می کنه و...  قصد بدعت گزاری تو دین رو که نداره ناآگاهانه این کارو می کنه ولی نیتش خوبه . خوب گاهی بعضی هاشون حاجتش هم برآورده می شه . ولی اگه بدونیم و بازم ادامه بدیم نه تنها ثواب نمی کنیم بلکه خدایی نکرده کمک حال کافرام می شیم.

 

پی نوشت: گاهی تو خیابون یه کاغذایی می دن دست آدم که وقتی می خونه و به آخرش می رسه می بینه نوشته:" اگه از رو این صفحه14568325.... بار ننویسی یا کپی و پخش نکنی یا خودت میمیری یا یکی از نزدیکانت."

اینم یه حقه دیگست برا گسترش خرافه گرایی مواظب باشین یه وقت خودتون رو بی خودی تو خرج و زحمت نندازین. نترسین من امتحان کردم نه خودم مردم نه نزدیکام. ینی استغفر الله خدا اونقدر شانش رو پایین می یاره که با یه کپی نکردن , ما رو بکشه و با پخش این مطالب آرزوهامون رو برآورده کنه؟ 


86/7/12
10:4 عصر

تیتراژ برنامه ماه عسل

بدست سس در دسته شنیدن و دانلود موزیک

تیتراژ پایانی برنامه ماه عسل با صدای محسن یگانه

شنیدن آهنگ

دانلود

www.tebyan.net


86/7/11
2:58 عصر

شب قدر و اختیار انسان

بدست سس در دسته دانستنی ها

     یا علی

 

 

 

 

 

آنچه از مجموع مباحث به دست می آید این است که با ملاحظه آیات و روایات و دریافت ها و مشاهدات , اطمینان کامل پیدا می کنیم که شب قدر هیچ گونه منافاتی با اختیار انسان ندارد و یقین , او در مقدرات و سرنوشتی که در شب قدر برایش رقم می خورد موثر است. حتی می شود گفت که نقش اصلی را به خود انسان سپرده اند تا آنچه بخواهد برای فردا رقم بزند. ادله ای که نقش انسان را در مقدرات قدر ثابت می کند به شرح زیر تقدیم می گردد: حالات و دریافت های شخصی کسانی که اهل دعا و راز و نیاز و اهل شب قدر هستند, نقش خویش را در شب قدر به خوبی دریافته اند. گاهی این حالات آنچنان ژرف و تاثیر گذار است که تا شب قدر آینده بلکه تا آخر عمر, در همه افکار, اخلاق, کردار و رفتار شخص رخنه کرده و آن را در یک خط و سیر معنوی قرار می دهد. دیگرانی هم که به این حد از معنویت راه پیدا نمی کنند, به فراخور حال خود از مجالس و محافل و شب زنده داری های شب قدر بهره برداری کرده و فیض معنوی می برند.

ریشه اصلی این دگر گونی ها و حالات, به خود افراد بر می گردد و اینکه تا چه حد خود را آماده بهره برداری از برکات شب قدر و فضیلت های آن کرده باشند. اگر معنویاتی که در شب قدر نصیب انسان شده و در زندگی آن ها تحولی آفریده, هیچ ارطباتی با آنان نداشته باشد و تنها به خدا و فرشتگان و نویسندگان مربوط باشد که هرچه بخواهد, برای هر کس بدون ملاحظه حالاتش تقدیر کنند در این صورت مقتضای حکمت و مصلحت این است که یا به هیچ کس هیچ ندهند و یا آنچه می دهند, به همه یکسان و علی السویه بدهند, در حالی که ما می دانیم همه برکات خداوندی در شب قدر برای بندگان سرازیر می گردد و با اختلاف و تفاوت به آنان داده می شود, پس نتیجه می گیریم تنها دلیل این تفاوت, کارها و اعمال و میزان تلاش خود بندگان است و بس. نتیجه اینکه یکی از راه های رسیدن به اینکه آیا افراد مقدرات منتخب قدر صاحب نقش هستند یا نه, این است که ببینیم چه اندازه دگرگونی در همین شب با برکت در آنان ایجاد گشته است.

 

شناساندن شب قدر

 

خداوند تبارک و تعالی با نزول سوره ای خاص, شب قدر را به مردم معرفی فرموده است: قرآن در شب قدر نازل شده و فرشتگان در آن شب فرود می آیند. سپس افزوده است: شب سلامت است. و فرموده است: عمل صالح در او, برابر با عمل صالح در طول هزار ماه است.

 

هفته نامه حیدربابا چاپ تبریز


86/7/8
2:24 عصر

ماه عسل

بدست سس در دسته دل نوشته ها

به نام عادلترین

 

دیشب برنامه ماه عسل میهمانی داشت که به طور مادر زادی مشکل داشته و در طی زمان مجبور به استفاده از ویلچر شده بود.

شاید هر کسی در نگاه اول با دیده ترحم به او نگاه می کرد ولی کافی بود پای حرفاش بشینه تا نظرش عوض شه من که خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم , تازه فهمیدم برا نزدیک شدن به خدا هنوز اول راهم , وقتی احسان (مجری برنامه) ازش پرسید:" ناراحتی از این مشکلی که داری؟" جواب داد:"همیشه خدا رو شکر می کنم که این مشکل رو به منی داد که می دونست می تونم تحمل کنم وبه کسی که تحمل این درد براش سخت بود نداد." این حرف عظمت این خانم رو نشون میده درحالی که از ناتوانی جسمی رنج می بره خیلی تواناتر از من و امثال منه, می گفت آرزو داشتم یه بار هم که شده به سینما به خیلی از جاهایی که دیگران می تونن برن ولی من نه  برم اصلا می گفت آرزوهای زیادی داشتم که وقتی دیدم بهشون نمی رسم اونارو عوض کردم ولی تو خودم نکشتمشون می گفت وقتی ما از کنار سنگی می تونیم رد بشیم , رد می شیم و توجه نمی کنیم که ممکنه نفر بعدی نتونه رد شه راست می گفت تو شهر چندتا بانک , سینما , شهر بازی و غیره وجود داره که تو ساختشون به فکر معلولین هم بودیم حتی مغازه هامونم پله دارن به ورودی پارک ها میله می کارن تا موتور رد نشه فکر اینو نمی کنن که آخه در این صورت ویلچرم نمی تونه رد شه.

با وجود همه مشکلات طوری حرف می زد که آدمو تکون می داد اصلا انگار هیچ دردی تو دنیا نداره می گفت:" وقتی از رفتار هایی که با من می شه گریم می گیره تو دلم داد می زنم , خدا رو صدا می کنم بهش می گم بگو چرا؟ بعد در حالی که اشک از چشام جاری می شه چشمامو می بندم وقتی باز می کنم دیگه اشکی تو چشام نیست خدا خودش پاکش می کنه آرامش پیدا می کنم دیگه چیزی ناراحتم نمی کنه چون خدا پیشمه."

اینایی که اینجا نوشتم حرفایی بود که تو ذهنم مونده بود خیلی قشنگ صحبت می کرد همه دستاشون زیر چونه  به تلوزیون خیره و چشماشون پر اشک شده بود.  همیشه بعد از دیدن این جور آدما خدا رو شکر می کردم که سالمم ولی الآن نه تنها شکر می نم ازش می خوام منم مثل اون خانوم فکر کنم عمل کنم. اینجاست که آدم به عدالت خدا پی می بره باور کنین با شنیدن حرفاش بد جوری به هم ریختم امیدوارم تو این شبای قدر خودم و پیدا کنم هنوز خیلی عقبم ولی خوشهالم که یه تلنگری بهم خورد تا بدونم کجام و چقدر باید تلاش کنم امیدوارم خدا خودش کمک کنه. احسان می گفت:" چند شب پیش رفته بودیم جمکران یه نفر اومد جلو و کمی از برنامه انتقاد کرد ولی از آوردن علی اکبری (یکی از مهمان های چند شب پیش برنامه که مشکل عقب افتادگی داشت ولی اونم حرفای قشنگی میزد) تشکر کرد و گفت از وقتی که اون برنامرو دیدم فهمیدم خیلی چیزا کم دارم نذر کردم اومدم جمکران تا بلکه حضرت مهدی خودش کمکم کنه."

بهتون توصیه می کنم حتما این برنامرو ببینین زمان پخششم حدود ساعت پنجه  و هر شب پخش می شه.

 

التماس 2A  


86/7/6
3:46 عصر

قرآن با ترجمه برای نکیا

بدست سس در دسته برنامه های موبایل

امکانات نرم افزار: ( با حجم تقریبا ۳ مگابایت )

- متن و ترجمه فارسی قرآن کریم ، به همراه تفسیر نور

- جستجو در متن ، ترجمه و تفسیر قرآن کریم .
- قابل اجرا بر روی تمامی کَوشیهای جاوا و سمبیان .
- فهرست بندی سور قرآن کریم

دانلود

منبع:

http://www.parsload.mihanblog.com/Post-167.aspx

 

 


86/7/6
3:33 عصر

تم سنی اریکسون

بدست سس در دسته تم سونی اریکسون

دریافت با حجم  ۳۶۴ کیلو بایت

مناسب برای : Sony Ericsson K 600  , K 610  , K618  ,  K 700  , K750  , W200  , W600  , W700  ,W710  , W800  , W810

منبع:

http://www.parsload.mihanblog.com/Post-167.aspx


86/7/5
11:19 عصر

تم N95

بدست سس در دسته تم نوکیا

www.4dl.coo.ir/

                                     رمز : www.4dl.coo.ir     

                                               download cat        

                                           download kitten            


86/7/4
3:35 عصر

جوان امروز

بدست سس در دسته دل نوشته ها

به نام خدا

 

گفت و گوی جوان امروزی با یکی از شهدای دفاع مقدس:

 

جوان: شنیدم شما آسمونی بودین , بنده های نظر کرده خدا

 

شهید: خلاف به عرضتون رسوندن

 

جوان: تیریپ شکسته نفسیه دیگه؟

 

شهید: بابا ما هم یه جوون بودیم مثل شما

 

جوان: برو خودتو CIA کن ما خودمون FBI ایم. این همه فیلم براتون ساختن همتون آسمونی بودین نکنه فیلممون کردن؟؟!!

 

شهید: نه فقط تو نشون دادن واقعیت یکم زیاده روی کردن.

 

جوان: اینا که میگن امثال اون جوونا دیگه پیدا نمیشه . میگن شما بد فرم غرب زده شدین شما جیگر تشنگی و گشنگی کشیدن و جلو توپ و خمپاره رفتن رو ندارین چه برسه به شهادت.

طوری نگامون میکنن مثل نگاه  یه مسلمون به کافر

وقتی تو مسجد و جلسات دینی حاضر میشیم تعجب می کنن

آخه مگه کسی که مو سیخ میکنه یا موزیک گوش میده و... نمیتونه مومن باشه بابا ما هم وقتی نمازمون قضا میشه ترس تو دلمون میوفته.

 

شهید: کی گفته شما لیاقت شهادت رو ندارین کسایی تو جنگ بودن که از شهوت جدا شده به شهادت رسیده بودن.

همه اونا که از اول آسمونی نبودن چیزی که اونارو آسمونی کرد دلدادگیشون بود اونا دلشون رو به حسین داده بودن دیگه دلی نداشتن که چیزی بخواد ، اونا دیگه چیزی رو می خواستن که حسین می خواست. قرارم نیست فقط تو جنگ دلداده بشی الآنم تو هر سن و پستو مقام و حالتی که باشی اگه دل به حسین بسپری و بی دل بشی توهم آسمونی میشی دیگه حق کسی رو نمی خوری و اینجاست که نه تنها به قول خودت جیگر پیدا می کنی بلکه هر لحظه تلاش می کنی بیشتر به خدا نزدیک بشی و شهادت رو ازش طلب می کنی.

 

_ اینارو گفت و برگشت و رفت تا تو نور سبز رنگی محو شد اون جوون دیگه تو حال خودش نبود دیگه زمین براش کوچیک شده بود دلش آسمون می خواست...

 

دلم نیومد قصه رو تموم کنم بقیش رو می زارم به عهده خودتون اصلا از کجا معلوم اون جوون خود شما نباشین؟


86/7/4
2:58 عصر

نجات گوشی های خیس شده

بدست سس در دسته آموزش

تصور کنید با ذوق و شوق فراوان والبته هزینه ای فراوان تر , گوشی موبایل خود را خریداری کرده اید! اما یک غفلت کوچک کافی است تا با افتادن گوشی داخل جوی آب و یا حتی سرویس بهداشتی (99% مواقع!) تمامی امید و آرزوهای شما نابود شود تصور به این موضوع نیز بسیار دردناک است! اما نه! اندکی صبر کنید! هنوز تا نابود شدن کامل گوشی زمان زیادی مانده! در اینجا قصد داریم تا با معرفی یک ترفند خارق العاده روشی را معرفی کنیم که گوشی شما اگر یک دوش حسابی هم گرفته باشد نجات پیدا کند! ترفندی که در عین حال عجیب و کاربردی است!

Ernesto londoo   , خبر نگار واشنگتن پست , پس از یک دوچرخه سواری طولانی به خانه برمیگردد و شروع میکند به شستن دست و رویش , اما از آنجایی که کیف وسایل همراهش را بد جایی قرار داده بود , ناگهان در چند لحظه کیف بر میگردد و گوشی BlachBerry   نازنین 450 دلاریش در درون توالت می افتد! پس از اینکه از شک حادثه خارج می شود , سریع گوشی را از آب خارج می کند , باتری گوشی را در می آورد و شروع به خشک کردن گوشی با سشوار می کند! اما پس از اندکی هنگامی که میبیند این روش موثر نیست و گوشی نیز وارد کما شده است , به یکی از دوستانش که در این زمینه تخصص داشته تماس میگیرد و از او کمک میخواهد. دوست عزیز هم در پاسخ او میگوید که گوشی را در یک ظرف پر از برنج نپخته بگذارد! بله! برنج نپخته! همگی ما دیده ایم که برنج خاصیت جذب رطوبت دارد و با اصول خیس کردن برنج هم آشنا هستیم ولی این نکته دیگر واقا ظریف است! سر انجام پس از اینکه گوشی یک روز در داخل ظرف برنج می ماند , کاملا سالم و مانند روز اولش میشود و بدون هیچ مشکلی قابل استفاده میگردد.

این جناب خبرنگار هم تجربه گرانقیمتش را در واشنگتن پست برای عموم نوشته است , البته آن دوستی که این روش را برای او توضیح داده است نامش فاش نشده چرا که ظاهرا وی برای یکی از شرکت های گارانتی یا مشابه کار میکند و فاش شدن نامش برای او دردسر ساز خواهد بود.

اما در این زمینه میتوان عمل دیگری را نیز صورت داد: گوشی که یک حمام اجباری کرده است را بهتر است اول خاموش کرده سپس باتری آ، را خارج نموده تا جایی که امکانش هست گوشی را با کاغذها و دستمالهایی که آب جمع میکنند خشک کرده و بعد در الکل برای مدت کوتاهی بخیسانیدش و بعد هم بگذارید خشک شود. الکل برای خشک کردن قطعات داخلی گوشی بسیار موثر خواهد بود. این روش شاید بیشتر قابل ادراک تر باشد! اما کارایی روش اول بیشتر است.

 

روزنامه حیدر بابا چاپ تبریز   


<      1   2