سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/6/15
12:26 صبح

ترکیم،فارسیم،ما مسلمانیم

بدست سس در دسته دل نوشته ها

به نام خدا

 

تو وب گردیام به چند تا سایت برخوردم که به قول خودشون میهن پرست های افراطی بودن(بعضی ها هم زبان پرست های افراطی) تو مطالبشون هر چرتو پرتی از مقایسه خودشون با نماد هاشون تا فحش به اینو اون وجود داشت.

یکی میگه نژاد ما شبیه شیره اون یکی میگه نژادش شبیه گرگه این میگه ما سگیم ایشون میفرمایند ما موشیم و...

آخه درسته ما خودمونو با حیوونا مقایسه کنیم آخه مثلا ما بشریم خلیفه الله هستیم.

هیتلر چند ساله مرده؟ (کاش چند سال بود چند قرنه که مرده) طرف پا شده از نازیسم دفاع و اهدافش رو تشریح می کنه و مقدس می شماردش .

حرفای اون رضا خان بی سواد رو تکرار می کنه و می گه ما آریایی هستیم , هم نژاد آلمان ها , نژاد برتر و....

از کورش کبیر صحبت می کنه اون یکی ترک هارو برتر می دونه می گه ترک ها جزو زیباترین مردمان دنیا هستن , زبان ترکی زبان سوم دنیاست, فارسی از عربی گرفته شده و بیشتر یه لهجه هست تا یه زبان و ایراداشو میشموره , از آتا ترک میگه و...

حالا من کاری ندارم این حرفا چقدر درسته , من نمی گم داریوش آدم بدی بود یا ما آریایی نیستیم و ترکا زیبا نیستن یا ترکی زبان قوی نیست اصلا به من چه رضاخان , هیتلر و آتا ترک چه خرایی بودن من میگم به جای این که بگیم ما ترکیم یا کردیم , فارسیم و ... ویا نژادامونو به روخ هم بکشیم , بگیم ما مسلمانیم بیایم اسلام رو تبلیغ کنیم نه زبانامون و اصالتمون رو مگه اسلام برتری انسان هارو تقوای اونا نمی دونه

 آخه بدتر اینکه برخی مسئولین و کسایی که دسترسی به رسانه ها دارن , قومیت زدایی رو دارن تبدیل به فرهنگ می کنن کم نیستن کارگردانای خود فروخته ای که در ایران فیلم هایی با موضوعات هدفدار می سازن.

کسایی حق دارن هالیوودو محکوم کنن و بگن داره به سیاه پوستا ظلم می کنه و نمیدونم حرکتش نژاد پرستانست  و از این حرفا که سینمای خودش مبرا از این مسائل حالا در قالب های دیگه باشه نه ما که سینمامون پر از سکانسایی که با بی شرمی تمام اقوام رو زیر سوال می برن ( حالا نمی خوام این موضوع رو زیاد بازش کنم).

الآن کمتر ترک و کد وبلوچ و... رو میتونی پیدا کنی که در ایران احساس غریبی کنه جالبتر اینکه هر کدوم از اونا خودشون رو ایرنی تر می دونن کمتر ترکی رو میتونین پیدا کنین که بگه من تو ترکیه راحت تر از تهران , شیراز یا اهواز و ... هستم و یا یه کرد که بگه تو عراق راحت تر از مشهد , تبریز و یا اصفهان و...

هست حتی مشکلی در ازدواج یک کرد با ترک ویا با یک فارس یا فارس با ترک و ... وجود نداره و کسی به این مسئله به عنوان یک مانع نگاه نمی کنه اما با وجود سایت ها و تشکل هایی که هر روز به تعدادشون افزوده میشه و قومیت ها رو به استقلال و جدایی دعوت می کنن بعید نیست کسایی که خودشون رو جدا از ایران می دونن به تعدادشون افزوده بشه.

حالا شما فکر کنین غربی ها از این موضوع با خبر بشن و سرمایه هاشون به طرف گسترش این فعالیت ها سرازیر بشه البته تازگیا چیزایی شنیدم درباره اینکه هالیوود این حرکت رو در سیاست هاش قرار داده.

 که البته به مزاج بعضی از افراد قومیت های ایران خوش اومده و ازش دفاع می کنن باید بگم الآن که آمریکا و غربی ها دارن نقش دایه مهربان تر از مادر رو برا اقوام ایرانی بازی می کنن به این دلیله که منافعشون در اینه , اگه منفعت جای دیگه ای باشه مطمئنا تغییر موضع خواهند داد.

باید واقع بین باشیم امروز در ایران این تبعیضات به وضوح داره به چشم می خوره و متاسفانه سینما و تلوزیون ما داره به اون دامن می زنه همون چیزی که دشمن می خواد اما ما باید این مشکل رو خودمون و بدون دخالت بیگانه حل کنیم.

چند ماه پیش برنامه ای تو یکی از شبکه های ی تلوزیونی خودمون پخش می شد که مثلا می خواستن زبان فارسی رو معرفی کنن هر اراجیف خنده داری که به دهنشون می یومد می گفتن به طوری که منی که مطالعات آنچنانی در باره زبان ها ندارم اگه زنگ می زدم مطمئنم خلاف صحبتاشون رو ثابت می کردم (اما متاسفانه امکان ارتباط مستقیم رو فراهم نکرده بودن شایدم خودشون می دونستن چیا دارن می بافن) فارسی به اندازه کافی جذابیت داره که لازم به دروغ بافتن نباشه من نمیگم زبانمون رو تبلیغ نکنیم یا دوستش نداشته باشیم و یا میهن پرست نباشیم من میگم خدا گفته   "وکََذلِکَ جَعَلْناکُمْ اُمَّةً وَسَطاً" "و این چنین شما را قرار دادیم امتی میانه و اسوه" (بقره,143)  یعنی ما مسلمان ها باید از هرگونه تند روی و کند روی بپرهیزیم و میانه رو و اسوه باشیم زبان و میهن هم از این مقوله جدا نیستن باید در دوست داشتن اون ها هم اعتدال رو رعایت کنیم.

ما الآن به چه قیمتی داریم زبانمون رو تبلیغ می کنیم به قیمت دروغ؟ به قیمت تفرقه؟ کسایی که باعث می شن برا تبلیغ یه زبان چنین بهای  سنگینی پرداخت بشه  دارن آگاهانه یا نا آگاهانه اسلام رو تضعیف می کنن و یا حد اقل از گسترشش جلوکیری می کنن پیشرفت اسلام نیازمند اتحاد است ولی این افراد چه از طریق سینما , تلوزیون و اینترنت و چه از طریق فرهنگ سازی های هدف دار دارن این اتحاد رو از بین می برن.

ما داریم زبانمون رو برا کی تبلیغ می کنیم؟ باید این تبلیغ برا کسایی باشه که طالبش باشن زوری که نمی شه    (مثل اینه که  مثلا کالای مربوط به رشته  انسانی رو برا رشته مهندسی تبلیغ کنی) ما می خوایم فارسی رو رواج بدیم اون یکی می خواد زبان خودش رو رواج بده اگه هرکی سنگ خودشو به سینه بزنه این می شه درگیری و اختلاف دیگه.

در ضمن فرض کنیم یه روز فارسی بشه زبان رسمی دنیا خوب چه گلی به سر بشریت زده می شه؟ آیا یاد گرفتنش راحت تره؟ یااز هر زبان دیگه ای غنی تره؟ باز اگه هدف ترویج عربی بود یه چیزی .

پس بهتر نیست به جای اینکه سرمایمون رو در راه ترویج زبان و اصلیتمون صرف کنیم اونو در راه تبلیغ و ترویج اسلام خرج کنیم آخه کدوم یک از پیامبر یا امام هامون تو میادین مختلف جهاد , مبارزه , علم و ...

فریاد می زدن ما عربیم مگر فقط هدفشون دعوت به اسلام نبود چرا فقط شعار می دیم که باید راه این بزرگوار ها رو در پیش بگیریم و در عمل چیز دیگه ای نشون میدیم بیاین چشمامون رو باز کنیم و از این به بعد به جای اینکه فریاد بزنیم ما ترکیم , کردیم , فارسیم , بلوچیم و ... فریاد بزنیم

                                                ما مسلمانیم

 

نظر یادتون نره