سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/2/19
1:14 صبح

گزارش افتتاح 13امین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات،لوازم و مصالح

بدست سس در دسته اخبار

اولین نمایشگاه بین المللی تبریز امروز و در تاریخ 18/2/87 با اجرای مراسم افتتاحیه به طور رسمی شروع به کار کرد.

در این مراسم که با حضور مهمانانی از آلمان ، ایتالیا ، ترکیه ، ژاپن ، چین و ... و از استان های آذربایجان شرقی و غربی ، اردبیل ، تهران ،مشهد ، اصفهان و... با اجرای سرود ملی وتلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاذ شد ابتدا گروه ناشنوایان به اجرای سرود پرداخته و سپس به ترتیب آقایان ماهوتی رئیس نمایشگاه بین المللی تبریز و معمار زاده استاندار آذربایجان شرقی به ایراد سخنرانی پرداختند. آقای ماهوتی در بخشی از سخنان خود با اشاره به نمایشگاه تبریز آن را به عنوان اولین و قدرتمندترین نمایشگاه بین المللی ایران و حتی بالا تر از نمایشگاه تهران معرفی کرده و خاطر نشان شد همان طور که قول داده بودیم تبریز را شهر نمایشگاهی ایران کردیم و الآن در اینجا و در بین شما اعلام میکنم تبریز را شهر نمایشگاهی خاورمیانه خواهیم کرد. ماهوتی همچنین با اشاره به تاثیر نمایشگاه تبریز در جذب گردشگران تجاری خارجی و داخلی بر اهمیت ایجاد رفاه بیشتر برای این گردشگران تاکید کرد و گفت به زودی هتل بین المللی نمایشگاه ساخته و در خدمت این عزیزان قرار خواهد گرفت.

بعد از آقای ماهوتی نوبت آقای معمار زاده بود که به سخنرانی بپردازد ایشان نیز در بخشی از سخنان خود در جواب به انتقاد رئیس نمایشگاه مبنی بر اینکه در زمانی که همه بانک ها وام های میلیاردی میدادن نمایشگاه بین المللی تبریز که تنها نمایشگاه خصوصی ایران است نتوانست حتی پنجاه ملیون تومان وام بگیرد فرمودند البته من خوشحالم که یک نهاد خصوصی در تبریز توانسته بدون حتی ریالی کمک از دولت خود را به این سطح در خور توجه برساند.

بعد از پایان این مراسم برای بازدید غرفه ها رفتم که انصافا نمایشگاه امسال هم از نظر کمی و هم کیفی حتی بالاتر از انتظار بود. البته از عکس شرمندم چون موبایلم خونه جا مونده بود سعی میکنم اگه از جایی گیر آوردم براتون بزارم.

در ضمن هم زمان با این نمایشگاه ، نمایشگاه وسایل گرمایشی و تهویه نیز به معرفی آخرین فناوری های روز دنیا در این صنعت پرداخت.