سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/2/29
12:33 صبح

آسمان قرمز رنگ لیگ برتر

بدست سس در دسته اخبار

/هفته سی و چهارم لیگ برتر فوتبال/

شیرهای قطبی نصف جهان را فتح کردند

خبرگزاری فارس: در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال تیم پرسپولیس با غلبه بر سپاهان اصفهان بر بلندای قهرمانی این مسابقات ایستاد.

? گزارش تصویری مرتبط
-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس، در هفته سی و چهارم لیگ برتر ایران تیم های پرسپولیس و سپاهان از ساعت 16:30 دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در نهایت سرخپوشان با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست یافتند.
در نیمه نخست این بازی دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. در نیمه دوم تیم پرسپولیس در وقت اضافه توسط سپهر حیدری گل برتری را به ثمر رساند تا قهرمانی خود را در لیگ برتر مسجل کند.
این مسابقه به قضاوت سعید مظفری زاده انجام شد.
از تیم پرسپولیس حسین کعبی و علیرضا نیکبخت واحدی و از تیم سپاهان مسعود همامی، ابراهیم لوینیان، هادی جعفری، حسین کاظمی، احسان حاج صفی، ابوالهیل، عماد رضا و محسن حمیدی کارت زرد دریافت کردند.
از تیم پرسپولیس مسعود زارعی در وقت اضافه با کارت قرمز روبه رو شد.
گل های تیم پرسپولیس را در این بازی محسن خلیلی در دقیقه 17 و سپهر حیدری در دقیقه 90+6 و تک گل سپاهان را احسان حاج صفی در دقیقه 29 به ثمر رساندند.
پرسپولیس با 59 امتیاز به قهرمانی هفتمین دوره لیگ برتر فوتبال دست یافت و سپاهان با 58 امتیاز در رده دوم قرار گرفت.
اسامی پرسپولیس:
مهدی واعظی، نصرتی( 46 نیکبخت)، حیدری، زارعی، باقری ها، باقری، آقایی(62 ماته)، آشوبی، کعبی(80 بادامکی)، نوری و خلیلی
سرمربی: قطبی
اسامی سپاهان:
همامی، عقیلی، عزیز زاده، لوینیان، جعفری، کاظمی، کاظم، حاج صفی، ابوالهیل(79 پاپی)، سید صالحی(73 حمیدی)، عمادرضا( 88 مجیری)
سرمربی: ویرا

 

 

 

پس از برتری مقابل سپاهان

قطبی: مثل منچستر یونایتد قهرمان شدیم

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: مسابقه امروز مانند شطرنج بود و مثل منچستر یونایتد قهرمان شدیم.

? گزارش تصویری مرتبط
-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس، افشین قطبی پس از کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی امروز برابر سپاهان صحنه‌های رویایی زیادی داشت. تمام ایرانی‌ها و حتی طرفداران تیم استقلال از این پیروزی لذت بردند. امروز مثل اول فصل بهترین بودیم و توانستیم خیلی از رکوردها را بشکنیم.
وی افزود: به این تیم افتخار می‌کنم و سرمایه‌های اصلی ما مردم هستند. بازی در خانه خیلی سخت بود و ما فقط برد می‌خواستیم. سپاهان می‌توانست مانع پیروزی ما شود. این تیم در آسیا و ایران مقام دارد.
سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: دیدار امروز مانند یک بازی شطرنج بود و صبر کرده و عجله نکردم. موقعیت‌های زیادی برای گل‌زنی داشتیم، ضمن آنکه محسن خلیلی می‌توانست بازی را در نیمه اول دو بر صفر به سود ما کند. داور نیز یک پنالتی را روی حسین کعبی نگرفت.
مربی سابق تیم ملی کره جنوبی خاطرنشان ساخت: سپاهان روی ضد حملات خطرناک بود؛ اما در نهایت این تیم ما بود که قهرمان شد. این بازی مانند فینال سال 1999 لیگ قهرمانان اروپا بود که بین دو تیم منچستر یونایتد و بایرن مونیخ برگزار شد. در آن دیدار نیز منچستر در لحظات آخر بایرن را شکست داد و قهرمان شد. امروز نیز ما مانند منچستر قهرمان شدیم.
وی افزود: از مسئولان پرسپولیس تشکر می‌کنم که مرا فراموش نکردند و این برد را به پدر، مادر و همسرم تقدیم می‌کنم. این قهرمانی هدیه‌ای بود به جامعه فوتبال ایران.
انتهای پیام/