سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/2/16
2:54 عصر

تبریز پایتخت اقتصادی ایران...

بدست سس در دسته

تبریز پایتخت اقتصادی ایران...
 
در ارتباط با تجارت و بازرگانی استان، این استان به لحاظ موقعیت استراتژیک تاریخی و جغرافیایی و داشتن قابلیت های فراوان مرکز مناسب و با اهمیت برای فعالیت های بازرگانی خارجی است. اهم قابلیت های استان به طور خلاصه عبارتند از :
- وجود مبادی ورودی و خروجی در مناطق جلفا، بازرگان و نودوز
- وجود گمرکات سهلان، تبریز، جلفا و بازرگان با ظرفیت های بالای ذخیره و انبار کالا
- منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس
- وجود تالار منطقه ای بورس
- نزدیکی با کشور های ترکیه و سوریه
- وجود نمایشگاه بین المللی تبریز
- شهرک صنعتی شهید سلیمی
- شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی شهرک صنعتی رجائی
- شهرک صنعتی پاک
- تنوع محصولات کشاورزی و صنایع دستی
- برقراری پروازهای خارجی با ترکیه، دوبی، سوریه، جمهوری آذربایجان و از طریق استانبول به 150 مقصد دنیا
موقعیت بسیار مناسبی را جهت توسعه تجارت خارجی در استان فراهم آورده است که کسب مقام اول در صادرات غیر نفتی کشور در سالهای اخیر دلیلی بر اهمیت تجارت خارجی در استان می باشد. لذا با توجه به ظرفیت های بالقوه و بالفعل شهر تبریز و به لحاظ امتیازات برتر کشور و منطقه شمال غرب، با احداث 
مرکز تجارت جهانی در آینده نزدیک تبریز به عنوان پایتخت اقتصادی کشور با حمایت مردم و مسئولین کشوری و استانی معرفی خواهد شد.
در این راستا برای حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی به سرپرستی استاندار محترم در این استان تشکیل گردیده و در همه زمینه ها نسبت به ارائه خدمات به سرمایه گذاران مهیا شده است از جمله واگذاری اراضی در شهرک های صنعتی که معاف از مالیات، گمرکات و دیگر خدمات است در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.
 
انشا الله
 
پی نوشت: چند روز پیش هم کنفرانس فرصت های سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی در تبریز برگذار شد که میزان سرمایه گذاری در شهر تبریز به 5000 میلیار د تومان رسید که تقریبا 5 برابر سرمایه جذب شده توسط تهران می باشد.
 
جا داره از استاندار ، شهردار ، شورای شهر و بقیه کسانی که در اعتلای نام آذربایجان و ایران تلاش می کنند تشکر کنیم.