سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/4/19
7:10 عصر

عکس : لوستر تاریخی کاخ صاحبقرانیه شکست

بدست shadow در دسته

معصومه باکوچی، مدیر مجموعه کاخ های نیاوران، سقوط یکی از لوسترهای تاریخی کاخ صابقرانیه به عنوان یکی از کاخ های مهم این مجموعه را تایید کرد و به خبرنگار مهر گفت: بنای کاخ صاحبقرانیه بیش از 150 سال قدمت دارد و طبیعی است که رفته رفته استحکام خود را از دست بدهد، بنابراین عدم استقامت سقف و ریخته شدن بخشی از آن باعث شد تا این لوستر تاریخی از محل خود کنده و به زمین اصابت کند.
وی درباره اینکه شایع شده، این اتفاق به دلیل حضور گروههای فیلمبرداری در کاخ بوده است، ادامه داد: در این موضوع اشخاص دخالتی نداشته اند و زمان
ی این اتفاق افتاد که هیچ بازدیدکننده و کارمندی در موزه حضور نداشت.

باکوچی بودجه ای برای تعمیر و استحکام بخشی موزه نداشتیم گفت: پس از این اتفاق قرار شده است که بودجه ای برای تعمیر سقف کاخ، اختصاص پیدا کند.
کاخ صاحبقرانیه یکی از کاخ موزه‏ های مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران است که بنای آن متعلق به دوره ناصرالدین شاه قاجار بوده و در دوره پهلوی دوم به عنوان محل کار و پذیرایی از مهمانان مورد استفاده قرار گرفته است. این کاخ دارای لوسترهای سقفی و دیواری زیادی است.

دو سال پیش، 59 لوستر سقفی و 76 لوستر دیواری نظافت شدند. یکی از لوسترهای شاخصی که در این طرح نظافت شد جار کریستال بزرگی است که در هنگام ازدواج پهلوی دوم با فوزیه از سوی ملک فاروغ، پادشاه مصر و برادر فوزیه به آن‏ها اهدا شده بود.
==========================================

شرکت امفاکو فروش تجهیزات آبیاری قطره ای و بارانی (کشاورزی و گلخانه)

http://www.watergoogle.com

شرکت امفاکو فروش دستگاههای تصفیه آب و هوا (خانگی و صنعتی)

http://www.watergoogle.ir

شماره تماس: 77615794

شماره همراه : 09124472350

09190444031

09190444021

===========================================