سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/7/21
1:52 عصر

فرهنگ و اتحاد هوادار مهم تر از هر چیز...

بدست سس در دسته تبریز، آذربایجان، اصفهان، تراختور، تراکتور سازی، سپاهان، شاهین، بوشهر، لیگ برتر

 

 

یکی از هواداران تراختور متن زیبایی درباره اتهاد هواداران تراختور تهیه کرده که حیفم اومد اینجا نذارم بخش های زیبایی رو هم انتخاب کردم تا کسایی که حوصله خوندن همه متن رو ندارن این قسمت ها رو ببینین:

 

قسمت های زیبای متن:

 

تورک یعنی همین. تورک یعنی اتحاد. تورک یعنی با هم بودن. تورک یعنی با هم زیستن و با هم مردن.

اتحاد تنها ویژگی بارز ما بوده است که چشم حسودان و بدخواهانمان را کور کرده است.

ما تورکیم نه اصفهانی و بوشهری که به هویت یک ملت هم توهین می کنند

 

شش هزار اصفهانی باختند. انسانیت را باختند .شرف را باختند . نجابت را باختند. حرمت را شکستند

 

همچون کوه استوار و همچون دریا خروشان و همچون آفتاب سوزان هستیم و خواهیم بود. بگذار تمام داوران علیه ما سوت بزنند. بگذار هیچ یک از برنامه های تلویزیون لحظه ای از تراختور حرف نزنند. ولی نمی گذاریم ذره ای از اتحادمان بکاهند . نمی گذاریم لحظه ای فریاد یاشاسین آذربایجان و یاشاسین تراختور خاموش شود.

اختصاصی Tractorfc.com-اندکی درنگ می کنیم و به روزهای گذشته می نگریم. راه سختی را پشت سر نهاده ایم تا به این منزل رسیده ایم. هشت سال تمام در منجلاب لیگ یک تقلا کردیم با تمام ناملایمات ساختیم ولی همواره دست در دست هم دادیم. در پیروزی ها با همدیگر خندیدیم و در باخت ها سر بر شانه های بغل دستی امان نهادیم و اشک ریختیم و تنها واژه ی یکسان تمام خاطراتمان اتحاد بود. روزی که آلمینیوم هرمزگان را بردیم هزاران هزار هوادار عاشق و دلسوز تورک دست در دست هم در خیابانها پایکوبی کردیم زیرا توانسته بودیم مزد اتحادمان را بالاخره بدست آوریم.



آذربایجانی و یک تورک اصیل به خاطر وحدت و اتحادش زبانزد است. در سخترین لحظات یک دل و یک صدا بودنمان گره گشا بوده است. در راهمان بسیار سنگ اندازی کردند. به ما توهین کردند. تهدید به محرومیت کردند. ورزشگاهمان را دهها کیلومتر دورتر از شهر ساختند. بازیکنمان را به دلایل واهی محروم کردند تا شاید ذره ای از عشقمان نسبت به تراختور بکاهند. ولی غافل بودند از اینکه یک تورک تکیه بر سبلان دارد. خون رگ هایش خون ستار خان است . دیارش دیار مبارزانی است که جان دادند ولی لحظه ای اتحادشان گسسته نشد و به هدفشان شک نکردند. و ما فرزندان همان مبارزان هستیم که اکنون در همان دیار پا جای پای آنها می گذاریم.
ورزشگاه را با ناداوری ها به شکنجه گاهی برای هواداران تبدیل کردند. اشک ریختیم. اشک خون. خون گریه کردیم. آنقدر فریاد زدیم تا گلویمان پاره شد و تنها چیزی که همواره ما را در این راه استوار ساخت باهم بودنمان بوده و هست. با چشمان اشک بار تراختور را مقابل سایپا تشویق کردیم. هرچند بازی را باخته بودیم ولی وقتی دور تا دور ورزشگاه مملو از تماشاگر چشم می چرخاندیم انبوه جمعیتی را می دیدیم که مثل ما اشک می ریختند و دست می زدند ولی حاضر نبودند دست ازتشویق معشوقشان بشویند. تورک یعنی همین. تورک یعنی اتحاد. تورک یعنی با هم بودن. تورک یعنی با هم زیستن و با هم مردن. نماد ما گرگ است. تیم ما گرگ های سرخ آذربایجان است و هیچ کس تا کنون ندیده است گرگ ها متحد نباشند.

دو بازی آخر را به هر دلیلی معقول یا غیر معقول باختیم . نمی خواهیم در صدد توجیه باخت تیم برآییم. آن چه مهم است این است که اکنون و در این برهه ی زمانی تیم بیشتر از هر زمان دیگری به ما هواداران نیاز دارد.. ولی به هر دلیلی اکنون تیم به شدت نیاز به حمایت دارد. اکنون تنها باید از تیم حمایت کرد.شاید سرمربی تیم ایراداتی داشته باشد شاید بازیکنان ایراد داشته باشند ولی دامن زدن به این مسایل در حال حاضر نه تنها کمکی به تیم نمی کند بلکه شرایط را بدتر می کند. فراز کمالوند اکنون سرمربی ماست. با فراز زندگی کردیم. با فراز اشک ریختیم و خندیدیم. فراز را در دامن آذربایجان بزرگ کردیم و فراز نیز هرگز به ما پشت نکرد. اولروم کیانی پیمنتا میر شفیعیان و ... اکنون سربازان خطه ی آذربایجان هستند. بیشتر از هر فرد دیگری اعضای تیم از پیروزی مقابل حریفان شادمان می شوند. اولروم اکنون برای نام آذربایجان می جنگد و باید از او و تمام سربازان ارتش سرخمان حمایت کنیم. باور داشته باشید که تنها خودمان وارثان و صاحبان و حامیان تراختور هستیم.
هشت سال از لیگ برتر دور بودیم برای هیچ یک از مسولان مهم نبود که آذربایجان در لیگ برتر حضور دشته باشد یا نه. در بازی با نیروی زمینی زیر برف و کولاک و در هوای شانزده درجه زیر صفر من و شما بودیم که از تیم حمایت کردیم. در این هشت سال هرگز یک اصفهانی تهرانی شیرازی اهوازی نشانی از تراختور نگرفت. برایشان مهم هم نبوده و نیست که آذربایجان و تراختور کجا حضور داشته باشند. ولی در این هشت سال تمامی مردم آذربایجان از گوشه گوشه ی این دیار پهناور پیگیر این تیم بودند. اکنون هشت سال سپری شده است و با مشکلات بسیار بار دیگر آمده ایم تا خودمان را اثبات کنیم. پس نباید به سادگی باهم بودنمان و اتحادمان را از دست دهیم. زیرا این خصیصه تنها ویژگی بارز ما بوده است که چشم حسودان و بدخواهانمان را کور کرده است. پس از یازده هفته بازهم پرطرفدارترین تیم ایران تراختور است. ولی تا کنون چند دقیقه در برنامه های ورزشی ای همچون نود و ورزش از نگاه دو و فوتبال برتر و ... به این مسایل اشاره شده است؟ اینها هرگز چشم دیدن این همه هوادار را نداشته اند. اینها همواره جیره خور چند تیم خاص بوده اند و وظیفه اشان هم تبلیغ آنها است. ولی هواداران تراختور تنها به همدیگر اعتقاد و اعتماد دارند. از لحظه ای که تصمیم به حضور در ورزشگاه می گیرند می دانند که تنها نخواهند بود و حداقل شصت هزار هوادار دیگر همچون او در ومیعادگاه همیشگی یعنی ورزشگاه یادگار امام حضور خواهند داشت.

ما تورک هستیم هرجا این نام برده می شود غیرت و تعصب با آن اجین می شود. ما تورکیم نه اصفهانی و بوشهری که به هویت یک ملت هم توهین می کنند. درست است سپاهان بازی را برد ولی شش هزار اصفهانی باختند. انسانیت را باختند .شرف را باختند . نجابت را باختند. حرمت را شکستند. ولی میلیون ها هوادار آذربایجانی به رغم همه این بی مهریهای ناجوانمردانه، و وحشی گری های طاقت فرسا، در کمال متانت و قدرت و استقامت ایستاده اند و با امیدواری کامل به آینده بسیار درخشان خود نظر می کنند. گرگ ها شبها نیز بیدارند و چشمهای درشت آنها همچون جرقه های آتش می درخشد.

به لیگ برتر آمدیم تا فریاد اتحادمان را رساتر کنیم. آنقدر از تیممان حمایت می کنیم تا به گوش کر مدیران ورزشی امان برسد که آذربایجانی تا پای جان از تیمش حمایت می کند. از گوشه گوشه ی شهر پیر ولی زیبایمان سرازیر می شویم. ازتبریز و زنجان از ارومیه و اردبیل از میانه و سراب از جای جای آذربایجان می آیند تا یک تورک زنجانی دست در دست یک تورک تبریزی نهد تا با هم یکدل شوند به عشق تراختور و نام پرآوازه ی آذربایجان را فریاد کشند. اکنون بیش از هر زمان دیگری باید متحدتر شویم. تیم به ما نیاز دارد و تنها کسانی از تفرقه و دودلی میان ما سود می برند که هشت سال ما را در عین شایستگی در لیگ یک زمینگیر کردند. هیچ گاه عادل فردوسی پور کرمانی از تراختور حمایت نمی کند هیچگاه آقای تاج اصفهانی از تراختور حمایت نمی کند و تنها تو ای هوادار تبریزی تو ای هوادار ارومیه ای اردبیلی زنجانی .... از این تیم حمایت می کنی زیرا این تیم متعلق به شما است. برای حمایت از این تیم کم مصیبت نکشیده ایم . دانشجویی از کلاس درسش گذشته کسبه ای مغازه اش را بسته مسافری صدها کیلومتر راه طی کرده تا به سیل مشتاقان به خروش و یکپارچگی قطرات بپیوندد و دریایی تشکیل دهد تا چشم تمام بدخواهان آذربایجان را کور کند.

همچون کوه استوار و همچون دریا خروشان و همچون آفتاب سوزان هستیم و خواهیم بود. بگذار تمام داوران علیه ما سوت بزنند. بگذار هیچ یک از برنامه های تلویزیون لحظه ای از تراختور حرف نزنند. ولی نمی گذاریم ذره ای از اتحادمان بکاهند . نمی گذاریم لحظه ای فریاد یاشاسین آذربایجان و یاشاسین تراختور خاموش شود. و نزدیک است روزی که به مدد این اتحادمان آسیا را هم فتح کنیم. دیارم آذربایجان سر ایران است و جانم سپر در مقابل تفرقه افکنان اتحاد آذربایجان است. ما همواره سر ایران بوده ایم و الگوی دیگران. این بار نیز باید در این شرایط سخت اتحادمان را به رخ دیگران بکشیم تا بار دیگر الگویی شویم برای افرادی که نیازمند الگو هستند .برای همدانی ها تا بر علیه تیمشان شعار ندهند. علیه بوشهری ها و اصفهانی ها تا ادب و فرهنگ را از هوادار تراختور فراگیرند. علیه تهرانی ها تا شاید این بار با الگو قرار دادن تراختور لااقل دربی آینده ورزشگاهشان را پر کنند.
اتحاد آذربایجانی به قدمت تاریخ است و به بلندای آسمان و به رنگ سرخ خون رگهایمان. و هیچ کس یارای گرفتن اتحامان نخواهد بود.
آذری اوغلانلاری، بس نشر آثارائتدیلر؛
تا جهالت دن، بوتون ایرانی، هوشیارائتدیلر.
سال نظر دقت له، بیر مشروطه نین تاریخینه
طالب اوف لار، گور نئجه، تنویر افکار ائتدیلر.
یازدیلار آیدین اثرلر، شعرلر، مکتوب لار
خلقی مشروطییته، علمه، هوادار ائتدیلر.(شاعیر ح.ج)

یاشاسین آذربایجانین اورک بیر ایگیدلری

علی سارابلی

 

 

البته همدانی ها و تهرانی های تورک در دل هواداران تراختور جا دارند و تشکر میکنیم که هوداران از این شهرها برای تشویق تراختور به تبریز و سایر شهرها میان. 

یاشاسین همدان یاشاسین تهران تورکولری